Zweedden (ovt)

8 augustus 2017 - Hillerød, Denemarken

Inmiddels Zweden weer achter ons gelaten. Prachtig land, heel veel roofvogels (geen gieren, ze hadden t meer gemunt op net gemaaidd akkers, niet op ons), heel veel stenen(we dachten echt telkens hunnebedden te zien, dat bleken door een boer op een hoop gegooide stenen te zijn) We hadden graag wat langer gebleven maar vonden de mensen niet heel aardig, en dat gedoe om een wijntje....
Daar maakten ze op de boot al fijn misbruik van. De overtocht duurt maar 18 minuten, dus opschieten met shoppen. Ook aan de wal zijn t vooral de drankwinkels die toeristen lokken.
We wilden op tijd op de camping zijn, dus namen we een vreselijke route naar een heel leuk stadje met de allerleukste camping ever.
Er staat hier een prachtig paleis met een heel groot park(zie foto's)
De camping wordt gerund door mensen die er wel een heel persoonlijk bedrijf van maken. Het prachtigste gras, verse rozen op 't toilet, een eetzaal ingericht of je bij een B&B bent aangeland, dan nog een keuken met echt servies en een verse kruidentuin. Voor ons ging zelfs een jongen verse kruiden staan snijden. Heel veel Nederlanders. Na het eten een prachtige wadeling door kasteel, park en stadje.