Drente heeft het

24 augustus 2017 - Dwingeloo, Nederland

Nou Groningen ook hoor! Eerst moesten we de grens over. De hasjhonden stormden natuurlijk meteen op Cocks kapotte stuurtas af. Die bleek sporen te bevatten van paddo's omdat haar stuurtas regelmatig in de berm had gelegen (Dit is de officiele versie, volgens mij gebruikt ze echt. Dat kan toch ook niet anders. Wie fietst er nou naar Zweden in noodweer op zijn 60e? NOU DAN!)
Toen moesten we de veenkolonien door. De route bleek veel boeiender dan het rijtje dat je vroeger uit het hoofd moest leren, deed vermoeden.
En ja, Drenthe heeft het. Maar weet het soms ook goed te verbergen. Op de grote stille heide hebben we geen enkele eenzame herder gezien. Die heeft natuurlijk, dankzij deze natte zomer allang zijn schaapjes achter het schrikdraad ergens op een dijk geparkeerd, en zit zelf aan het Comameer in een viersterren hotel. Maar goed, het was evengoed een prachtige route langs Bourtange, de hunnenedden in Rolde, Orvelte en dergrlijke opgeleukte armoedige hutjes, de paarsige heide en tenslotte Dwingelo. Daar was het een gekkenhuis van grijze toeristen. Grijs vanwege hun huidskleur, ook hier was nauwelijks zon deze zomer. Dat haar hadden ze heus wel geverfd.
En waar zie je de meeste ooievaars? Nee, niet in de uiterwaarden van Elbe of Weser maar op het Ellertsveld
Nu zitten we op een campinkje bij de manege en een pratende papegaai. (Nee, ik bedoel niet Cock!)
En Drenthe heeft ook weer douchemuntjes

1. Anna:
    25 augustus 2017
    Welkom terug. Je ziet het aan het weer: oost west, thuis best! Geniet nog maar lekker.
  2. Ingrid:
    60?!? Chapeau!!!
  3. Ingrid:
    60?!? Chapeau!!!
  4. Paulien:
    25 augustus 2017
    Ongelooflijk dat jullie al weer in Nederland zijn. Hebben jullie een stuk overgeslagen dat jullie zo snel Duitsland doorgevlogen zijn. Maar........petje af het is jullie toch weer gelukt zoveel kilometers te verslinden en dat met al die regen die jullie hebben gehad.
    Geniet de laatste dagen nog maar van het Nederlandse zonnetje. Gr.
  5. Co en gerda:
    25 augustus 2017
    geweldig gedaan bijna thuis en nu even beter weer.we herkennen de pekjes waar jullie fietsten in drenthe.pas gefietst maar niet de afstanden die jullie hebben afgelegd.dit weekend thuis zeker?en lekker in je eigen bed uitblazen
    sterkte op het laatste stukje en dan welkom thuis
    co en gerda
  6. Cock G:
    25 augustus 2017
    Chapeau! Jullie hebben er de vaart in. Zeker om reden dat jullie de stal al weer ruiken. Zowel Groningen als Drenthe zijn erg mooi om door heen te reizen. Geniet ervan
    Groetjes
  7. Gwen:
    25 augustus 2017
    Alleen de stuurtas in de berm? En Cock dan?
  8. Cilia:
    25 augustus 2017
    Fijn om weer in de dorpsstraat te zijn, dat geeft toch weer zo'n thuiskomgevoel!!
    De zwerfkei zal misschien wat meer km. gemaakt hebben dan jullie? Toch?
    Welkom weer in Nederland!!
    liefs Hans en Cilia
  9. Bea:
    26 augustus 2017
    Welkom thuis hoor veel aan jullie gedacht.
    En wie is er 60????Volgens mij heb je er mee geleden hoor Reinier.
    Liefs Bea uit Oostenrijk
  10. Hannie H.:
    29 augustus 2017
    Ooievaars zitten tegenwoordig op de lantarenpalen midden op snelwegen. Ook zij willen warme voeten in dit vreemde klimaat.