De Euro

23 augustus 2017 - Neuengland, Duitsland

Nou "welkom thuis", denk je dan. Dat valt dan erg tegen. We hadden ons zelf uitgenodigd voor een Franse kaasfondue in Groningen bij Jannemiek. "Of we maar even door wilden fietsen, zij was nog in Frankrijk, maar we waren van harte welkom..
"Dan maken we onze eigen fondue", dachten we. Dat was er dus niet. We aten daarom Hongaarse worstjes met een Griekse salade. Een tijdje zaten we voor ons tentje te genieten van een Spaans zonnetje, maar dat is inmiddels veranderd in een vage Deense lucht.
En het was zo'n zomerse dag. We deden onze laatste boodschappen rond Papenburg en deden een deel van de Duitse Veenroute. Bij Klahsen ( een begrip hier) hebben we uitgebreid gewinkeld. Maar een badpak vinden waar de 3 B's keurig in verpakt zijn, dat valt niet mee. Damesschoenen kopen in mijn maat (47) is daarentegen geen probleem. Ik heb echter nog 3 paar staan die ik weinig draag. We hebben dus alleen een paarse fietsbroek gekocht, daar hebben we allebei wat aan.
Nu staan we bij zo'n Euroboerin, die voor alles eurosubsidie ontvangt, op de camping. Toch, elke druppel kost extra en voor het eerst is er weer geen toiletpapier. Dus moet je eigenlijk met zo'n creatief Belgisch gekantklost tasje over de camping zodat niemand in de gaten heeft dat je hoognodig een grote boodschap moet. Zo'n tasje hebben we niet. Bovendien staan we heel centraal op zo'n middenveldje. We hebben aller aandacht.
De voortent staat al Nederland, de binnentent in Duitsland en het heet hier Neuengland. Bourtange is om de hoek en wat is daar niet een strijd geleverd. Binnenkort zijn hier verkiezingen.... Bij onze camperburen hebben we aangegeven dat toiletpapier, gratis wifi en mooi weer de verkiezingsuitslag ten zeerste moeten beinvloeden. We zijn benieuwd. Angela, go for it girl!
's Morgens blijft mijn euro in de douche hangen. Sta je daar in je handdoek naast de knutselboer

1. Jannemieke Kuijpers:
    24 augustus 2017
    ... Wanneer jullie nou volgende week lekker komen fonduen, mag Cock mijn badpak passen. Ik draag 't ding nooooooit. Wanneer alledrie de B's erin passen, neemt ze Cock 'm maar mooi mee naar het Haarlemse.
  2. Bea:
    24 augustus 2017
    WELKOM THUIS ,DAN TOCH VAN ONS.WIJ ZIJN ER VANDOOR HOOR.
    GA NU MAAR UIT RUSTEN EN VAN DE NEDERLANDSE ZON GENIETEN.
    LIEVE GROETJES VAN ONS Bea
  3. Paul:
    24 augustus 2017
    Het gaat helemaal goed komen, dat moet nu toch wel. Een week leesachterstand zojuist ingehaald. Onveranderlijk boeiend verslag, zeker ook Cock's bijdrage. Jullie hebben veel beleefd en ontbeerd, maar minstens zoveel plezier gehad om de gekkigheid, het onverwachte en de interessante ontmoetingen. Geweldig dat we daarvan op gepaste afstand, van hebben mee genoten. Als het zou kunnen, reed ik de laatste dag met jullie mee. Hoe is dat toch te regelen?
    En anders een warm onthaal in Haarlem. Hoe dan ook: mooie laatste dagen gewenst zonder pech en met mooi fietsweer.
  4. Mijntje:
    24 augustus 2017
    En eenmaal thuis, dan moet je je hier maar weer zien te vermaken.
    Staat vast al een fietstocht gepland.
  5. Hannie H.:
    29 augustus 2017
    Het wordt de hoogste tijd om weer lekker thuis te verkeren, lijkt mij!