Westenwind en alcoholnevel

7 augustus 2017 - Röstånga, Zweden

Joke en Louis lagen in Ahus te wachten op een gunstige wind om het puntje van Zweden te ronden. Zij zijn vertrokken vanmorgen. Dat spoorde ons aan nu toch ook maar de fietsen te keren. Moeilijke beslissing; het zonnetje en de badplaats nodigden uit een dagje te blijven. Bovendien wordt de Absolute wodka hier gebrouwen en kun je de fabriek bekijken.
We gingen, nog oostelijker willen we niet. Het werd een pittig tochtje; heuvel op heuvel af, pittig tegenwindje, wel een mooie route en met iets meer faciliteiten als gisteren.
Dat begon vanmorgen meteen in Kristiaanstad. Tegenover de supermarkt waar wij ons ontbijtje kochten was zo'n drankwinkel. Die ging pas om 10 uur open. Er stonden al groepjes mensen te wachten. Ook liep er beveiliging rond. Toen wij klaar waren gingen de deuren open. Het leek wel of de juwelier openging. Binnen een mum was de winkel vol. We hebben ons maar aangepast. Maandagmorgen, 10 uur
Opnieuw weer een leuke camping... met rondom ons ....Nederlanders.... en een zonnetje!