Records

6 augustus 2017 - Åhus, Zweden

Na Malmo was het behoorlijk dicht bevolkt, vooral te merken aan de vele snelwegen waarop je steeds stuitte. Het bleek een hele opgave Lund uit te komen. Nu was het zondag, heel vroeg, dus de mensen die we wel zagen hadden het of erg druk, of wisten het ook niet..
Eindelijk zaten we op het goede spoor; een spoor van ontelbare kleine dorpjes. We schoten lekker op; we hadden wind mee, maar vooral omdat er geen enkele reden was om te stoppen.
Om 12 uur hadden we al 70 km afgelegd. Cock deed dat zelfs zonder koffie. Om half een ☕☕en bij een Thais restaurant.
We hadden de hele ochtend redelijk geklommen; nu kwam het heerlijke afdalen. 48km per uur was het record, niet even maar wel 10 minuten.
In Ahus gaan we Joke bezoeken,wel leuk om een wijntje mee te nemen. Dat is, op zondag zeker niet te krijgen, maar op andere dagen ook niet in de supermarkt. Die zijn hier 7 dagen per week, de hele dag open.... Maar alcohol...Dat is wel even een dingetje...
Maar goed de tent staat, op naar de haven... Wat ligt er bij Joke in het vooronder?
Het was heel leuk om elkaar in de haven te treffen!

1. Mieke de Ruiter:
    6 augustus 2017
    Jeetje wat hard 48 km per uur....dood eng!
    Maar het schiet wel lekker op...
    Ja, en die alcohol is wel een "dingetje" in die landen, maar dat wisten jullie vast wel. Maar extra lekker als je het weer kan kopen..
  2. Paul:
    7 augustus 2017
    Deze zondag klonk als een normale, voor jullie dan, fietsdag zonder regen of andere gekkigheid. Met als toetje een wijntje op een scheepje bij het zusje. En natuurlijk het EK voetballen.
  3. Bea en frans:
    7 augustus 2017
    Wat een genot zo lekker de berg af en zie geen regen [ drup ] mooi.
    pracht foto.En Joke had wijntje voor jullie??
    Fijne zonnegedagen en fiets lekker.
    Liefs Bea
  4. Hannie H.:
    12 augustus 2017
    Uiteindelijk gaat het leven over "liefde en respect voor en tussen alle levende wezens". Heel fijn om dan bij familie te zijn tijdens zo'n lange reis.