Zweden

5 augustus 2017 - Lund, Zweden

Die aardappelen waren dus helemaal niet nodig. Het is hier zelfs goedkoper dan in Denemarken. Dus zijn we een frietkot begonnen langs de fietssnelweg, binnen een uur alles uitverkocht; patat met solutie, een gat in de markt.
Met mijn tablet kunnen ze minder, we zijn in Malmo overal geweest maar zonder resultaat.
Je mag de brug tussen Kopenhagen en Malmo niet overfietsen, dus ga je met de trein. Je kunt bijna de trein infietsen, en de conducteur hielp ook nog een handje.
In Lund is er plotseling een camping bij het zwembad(gaat helaas al dicht om 5 uur) en blijkt Cocks zus, Joke, 80 km bij ons vandaan te zitten in Ahus in de haven. We gaan proberen haar te ontmoeten.
Voor het eerst in het zonnetje gezeten in onze eigen stoeltjes in de zon. (Duurde 30 minuten.)
Behalve Joke zijn hier heel veel Nederlanders.
Even een update van de keukentas, je weet wel links achter. Ik heb vandaag mijn scheur open gedaan! Moest hij me overpakken op Kopenhagen centraal en naaien in het zonnetje. Daar was hij toch wel even mee bezig. Overigens vervoer ik nog steeds illegaal mieren...

1. Gwen:
    Wat leuk Cock dat Joke daar is! Wij zijn in Honfleur liefs
  2. Bea en frans:
    5 augustus 2017
    Dus je bent je zakgeld aan het verdienen geweest met je patat hahahaha.
    Leuk dat Joke in de buurt zit, hoop dat jullie haar vinden.
    En dan weer meer zon.
    Liefs Bea
  3. Paul:
    5 augustus 2017
    De foto's zijn geslaagd. Beetje Dubai, beetje Schotse luchten. En The Bridge!
    veel genoegen in Malmö.
  4. Hannie A.O.:
    6 augustus 2017
    Cor, je lijkt net een tiener bij d'r tentje, petje af hoor! xxx
  5. Jannemieke Kuijpers:
    7 augustus 2017
    Lieve Cock en Rein, hier dan een berichtje van jullie oude linker voortas, nu vooral gebruikt als linker achtertas.... Ik heb het na mijn pensioen verrukkelijk naar mijn zin hier in Frankrijk. Een blikje bandenplak, een pompje, flesje zonnebrand een broodje en af en toe een shirtje.... maar dat is het dan ook wel. Niet dat ik het niet meer zou kunnen.... Dat dat wel even duidelijk is.... Mijn rechtervoortasmaatje liet zij gewoon in Groningen, tja.... misschien volgend jaar weer.... zou wel leuk zijn van haar!

De zonnebloemen zijn hier bijna uitgebloeid, maar de rosé smaakt blijkbaar goed. Vanochtend kwamen ze potdorie pas om 10 uur uit hun nest.... Nah... ik gun het ze best, want hard gewerkt dit schooljaar.

Nou ..... Veul liefs & een dikke smok. Ik ben ontiegelijk trots op oe!!!
  6. Mijntje:
    8 augustus 2017
    Weer een vakantie met hindernissen, maar ach jullie kunnen het hebben.
    Leuke foto's.