Zonnige zondag

7 augustus 2016 - Biebesheim am Rhein, Duitsland

Dat vond dus iedereen. Dat betekende: druk op 't fietspad, druk op terrassen en druk bij het water. Het was te warm voor in de stad. In het bos fietsen is bij zo'n zomerse dag heerlijk. Echter..? Speyer is een heel leuk stadje; prachtige romaanse kathedraal, hoge stadspoort en lekker ontbijt. Worms is ook mooi, ook kathedraal en stadspoort. Maar voor de andere steden was het te warm en te druk. Op deze route was weinig bos en wel veel industrie. Daardoor fietsten we veel in het open veld en langs een kerncentrale. De geplande camping bestond al jaren niet meer. Voor de volgende hielden we ons hart, en natuurlijk het stuur, vast. Maar...., ineens was hij daar! Met heerlijke douches, koud bier klapstoeltjes en geschoren gras. Wel moesten we weer op de fiets voor een restaurant. Daar heb je niet zo'n zin in na 110km. In het dichtsbijzijnde restaurant werden we echter zo kortaf behandeld, dat we doorfietsten. Bij de 2e was de keuken al dicht om 20 uur. De derde was op vakantie.... Uiteindelijk hebben we heerlijk gegeten en gedronken bij de Doner. Je moest er wel wat voor doen....