Over grenzen gaan

6 augustus 2016 - Sondernheim, Duitsland

Langs de Rijn, soms pal aan de Rijn even zelfs door de Rijn vervolgden we onze weg naar het noorden. Rustig, bos, water, autoluw; we kwamen eigenlijk alleen maar fietsers en vakantiefietsers tegen. En ineens, een outletcentrum! Waarschijnlijk hier, om de Duitse klanten te lokken. Cock kocht daar haar paarse regenjas waar ze al een tijdje naar zocht. En toen verlieten we de Elzas en Frankrijk.
In Duitsland zochten we de camping en de boodschappen. Zaterdagmiddag is na drie uur veel dicht. Niet hier, vertelden ze ons op de camping. Alleen bleek de supermarkt wel open maar de camping geen camping. Even verder zou er volgens ons kaartje nog een zijn. Dat was nog minder camping. Gelukkig arriveerden onze buren van de vorige camping ook. Er mocht wel wild gecampeerd worden. Er was een sleutel voor het toilet. Douchen kon in het meer en er was een restaurant. Je kan het slechter treffen. Aan het meer, met een zonnetje in een tuin...
De sleutel kregen we echter niet. Er kwam nog een groep Fransen staan, het werd dus druk in de bosjes. We hebben wekelijk heerlijk gegeten bij een vreselijke bazin. Na een ouzootje sliepen we prima, wel was iedereen vanmorgen weer vroeg op. Een privaatje vinden was dus moeilijk. Ook zwommen er allemaal vissen in mijn bad en niet allen maar kleintjes...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gwen:
    7 augustus 2016
    Wat een avontuurlijke dingen maken jullie mee. Heel erg leuk!
  2. Paulien:
    7 augustus 2016
    Het klinkt allemaal reuze spannend maar het is wel een beetje behelpen af en toe. Dat hoort ook bij kamperen maar dat is de charme ervan. Gr.
  3. Anneke Goedhart:
    7 augustus 2016
    Dank voor je mooie reisverslagen. Ik vind het leuk om de verslagen te ontvangen, maar ben zelf niet zo van het mailen! Op de sportschool zijn veel lege plekken, maar dat heeft ook z'n voordeel, maar ik hoop, dat als Cocky terug is, haar vaste plek weer zal veroveren. Hier in Santpoort is het heerlijk rustig, omdat alle buren met kleine kinderen naar het zuiden zijn vertrokken. Nog veel reisplezier! lieve groeten, Anneke
  4. Paul:
    7 augustus 2016
    Haha. Mooie ouderwetse belevenissen. Alsof de wereld 50 jaar heeft stilgestaan. Duits gevoel voor humor. Maar jullie hebben je prima aangepast. Chapeau! Eten en drinken blijft een dingetje. Thuis in Haarlem de schade maar inhalen. Veel plezier verderssss.
  5. Hannie H.:
    21 augustus 2016
    Geen foto van Cock in haar nieuwe paarse regenjas, geen foto van de camping en geen foto van jullie in het "nieuwe grote bad". Dat is nou jammer.
    Wel vrolijk verhaal.