De Ill en merguez

5 augustus 2016 - Straatsburg, Frankrijk

Na het zwembad gisteravond werden de spetters een bui, en de bui een stortbui. Opnieuw besloten we op de camping te eten. Van de campingbaas kregen we de eerste Pinot gris gratis i.v.m. het gehannes van eergisteravond. Vanmorgen verlieten we de Ill om langs het kanaal Rhine et Rhone (of zoiets), verder te fietsen. Dat kanaal voerde ons recht naar Straatsburg. Hier zijn we eerder geweest. Toen hebben we besloten hier eens een lang weekend door te brengen. Dat deden we weer. Die stad is gewoon te groot, te veel, te druk, te mooi om even mee te pakken. Na een taartje en een foto bleven we dus langs de Ill fietsen totdat deze in de Rijn mondde. Daar staan we nu op een stille, afgelegen, leuke camping na 10km.
In de supermarkt had Rein een leuk recept met Merguez, champignons e.d. Maar Cock vond gegrilde kip in zo'n warmhoudzak. Alle boodschappen weer teruggelegd en op voor kip met een zomerse salade. Nu bleken de botten van de kip toch wel erg dik! Ook stond er onder poulet roti iets met de hand geschreven... We hadden dus gegrilde varkenspootjes. Daar moet je van houden.
Later op de avond gingen we naar een terrasje dat gerund werd door de tennisvereniging. Cock wilde wel een broodje merguez. Kwam er weer zo'n bleke dikke worst aan. Rein was erg blij met zijn appeltaart.

1. Mieke de Ruiter:
    6 augustus 2016
    Leuke foto's met een lekker zonnetje!!
    Ik zie het helemaal voor me... het verhaal in de supermarkt en de varkenspootjes..
    Wel fijn dat de campingbaas een gratis glaasje gaf i.v.m. het "gehannes". Maakt het een beetje goed...
  2. Hannie A.O.:
    6 augustus 2016
    Heel herkenbare vakantieperikelen, na lang dubben toch nog met het verkeerde pakje thuis komen! Wat een leuke camping overigens, je kunt overnachten in een hangmatje hoog en droog ?
    Groetjes x
  3. Mijntje:
    6 augustus 2016
    Jullie boffen met al dat eten en drinken, er is nog iets te kiezen of je krijgt het.
    Wat zullen jullie blij zijn wanneer je weer in je eigen droge bedje kan slapen, droge schone hele kleding aan kan doen en lekker achter je eigen fornuisje kan kledderen.
    Toch fijn vakantie. :).
    Veel plezier nog, dikke kus XXX
  4. Paulien:
    6 augustus 2016
    Ik had een verhaaltje geschreven, maar helaas niet terug te vinden, waarschijnlijk wat misgegaan. Pech. Volgende keer beter.
  5. Hannie H.:
    21 augustus 2016
    Gatverdamme! Gegrilde varkenspootjes!
    Wat moet die ruimte om jullie tent heerlijk zijn geweest na zo'n traumatische ervaring, ha, ha.