Gerommel

8 augustus 2016 - Mainz, Duitsland

We verknoeiden heel veel tijd met het zoeken naar de supermarkt in een dorp. De pont ging alleen maar in het weekend. De route verliep anders dan op mijn kaartje. Cock is zo vaak door een horzel gebeten dat ze er koorts van heeft. Ik heb mijn lip gebrand aan hete uiensoep. Nu moet ik er van Cock labello op doen. Die heeft een kleurtje. Valt niet op zegt Cock. Ik word heel raar aangekeken.
We wilden Oppenheim bekijken, dit werd meteen weer onze eerste klim sinds dagen. Fietsen tussen de wijnranken klinkt heel romantisch, maar de wijnboeren fiets je alleen maar voor de voeten. En van gekleurde labello zijn ze al helemaal niet gediend.
Na 60 km staan we tegenover het centrum van Mainz. We shoppen, doen cultureel en gaan ook nog naar de kapper. Cock durft in de catacomben niet naar het toilet en de kapper onthaart mijn oren met een aansteker. Over mijn roze labello zegt hij niets.
Er staat een stevige westenwind en de Rijn draait hier naar het westen...! Nederland lijkt ineens nog heel ver weg.
Er staat ineens wel een roze tentje naast de onze.

1. Mieke de Ruiter:
    8 augustus 2016
    Arme Cock..oppassen met die horzels!!! En koorts???
    Wij hebben met EHBO geleerd, verbrandingen.. geen vet (labello) maar koelen.. veel koude witte wijn dus met extra ijsklontjes!
    Jullie maken wel wat mee hoor. Geen saaie vakantie...
  2. BEA DERKSEN:
    8 augustus 2016
    Jammer geen foto met de labelo.Cok beterschap en kijk uit .
    Liefs Bea
  3. Hannie A.O.:
    9 augustus 2016
    Ziet er netjes uit,lekker kort koppie! Voortaan niet zo gulzig in de soep duiken Reinier! Groetjes x
  4. Mijntje:
    9 augustus 2016
    Getver Cor dat is niet fijn, beesten die jou zo lekker vinden.
    En dat er een roze tent naast jullie komt staat begrijp ik wel, komt op de roze lippen van Rein af.
    Fijn dat jullie het gevoel hebben dat Nederland nog ver weg is, kunnen jullie nog lang van de vakantie genieten.
  5. Co en gerda:
    9 augustus 2016
    nou lieve mensen of dit nou een fijne vakantie is???
    in ieder geval niet voor mij
    ik hou van een beetje luxe en zo te lezen werken jullie je te pletter en hebben veel tijd nodig om uit te rusten.maar goed jullie hebben wel veell gezien onderweg.wens jullie een goede terugreis met beter weer dan hier de afgelopen dagen
    liefs van ons
    co en gerda
  6. Hannie H.:
    21 augustus 2016
    Nou, nou, nou, het wordt richting huis gaande gekker........