Trechter

9 augustus 2016 - Boppard, Duitsland

Vanaf hier wordt het dal van de Rijn steeds smaller. Door dat dal moet de Rijn, aan beide kanten een spoor, een autoweg en een fietspad. En ook nog de wind, die kwam van de andere kant. Daar is natuurlijk allemaal geen plaats voor. Het spoor moet soms door een tunnel en het fietspad hangt soms boven de rivier. Aan de rechterkant is helemaal geen plaats voor het fietspad. Volgens onze kaart moest je in Rudesheim wat klimmen en kun je bovenlangs. Maar ja, wij hebben een oude kaart. De weg stond nergens meer aangegeven en klom, en klom en klom.. Tenslotte verkeerden we in de wereld van de wandelaars. Zij lachten ons minzaam toe en vertelden ons dat we op het goede spoor zaten en dat de weg die inmiddels uit grind en keien bestond weer zou verbeteren. Aan deze kant was er dus helemaal geen route meer. Je kon nog verder over een drukke weg, we namen dus maar gauw het eerst volgende pontje.
Aan de andere kant was het een ketting van opgeleukte dorpjes, bomvol toerisme, het ziet er dan ook leuk uit! Vakwerkhuisjes, bloemetjes, om de 3 kilometer een burcht op de berg, een slingerende Rijn vol met rondvaartboten, kortom de romantische Rijn waar iedereen wel een voorstelling van heeft.
Nu zitten we na 90 km pal aan de Rijn op een terrasje van de camping terwijl de zon achter de berg zakt.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Paul:
    9 augustus 2016
    Jullie verhalen worden steeds heroïscher, de foto's niet. Lobello altijd combineren met gekleurde zinkzalf :-). Duitsers en humor blijft een lastige combinatie.
    Ik heb diepe bewondering voor jullie sportieve prestaties. Vertel (nog eens) waar de motivatie vandaan komt.
  2. Mijntje:
    10 augustus 2016
    Fijne, spannende, gezellige en leuke route hebben jullie gekozen.
    Altijd goed om iets tegen te komen wat niet helemaal verwacht wordt, blijft de spanning en het gevoel van ik wil meer erin.
    Nog veel fiets plezier. xx
  3. Hannie H.:
    21 augustus 2016
    Ja, op het mooiste stuk de meeste mensen, dat is dan weer een nadeel.