Water

25 juli 2017 - Zehdenick, Duitsland

Met bakken kwam het vannacht uit de lucht. En als je t zo hoort spetteren, moet je zelf ook. Dat stel je uit... totdat.. Cock knapte als eerste, ging ook meteen douchen.
We hadden de tent niet op gras opgezet. Dat is er vaak niet op een stadscamping. Alles zat dus onder de modderspetters. De camping was gelukkig van alle gemakken voorzien. Dus, eerst het grondzeil onder de douche, dan de binnentent en de buitentent, daarna de fietstassen, tenslotte Reinier. Alles is weer schoon, maar wel erg nat. Overal kwam lauw warm water uit, fijn voor het sproeien, maar voor de bidonnetjes....
Het regent nog steeds, dus een uitgebreid ontbijt op de camping. Met regen vertrokken voor een prachtige route langs de Havel en ander water. Gelukkig regent het, anders zou het hier stervens druk zijn. Onderweg even droog, even een windje en een heel dun zonnetje, dus alles in een parkje aan de waslijn. Op tijd is alles wer droog. We komen af en toe fietsers tegen en een Nederlands stel, de blauwe regenjasjes, fietsen in onze richting naar Kopenhagen. Onderweg verwijdert de apotheek bij mij een Duitse teek.
Geheel in lijn kamperen we bij een aardige havenmeester en gaan naar de Italiaan aan het water.. De voorspellingen zijn waterig. We hebben dus een watervaste kaart gekocht, de kaart met de zon!☀️

9 Reacties

  1. Mieke de Ruiter:
    25 juli 2017
    Hopelijk geen nare gevolgen na de tekenbeet..
    Goed zo'n watervaste kaart! Nu de zon nog...
  2. Anna:
    25 juli 2017
    Goed hoor, jullie zijn echte bikkels! Leuk dat jullie dezelfde route rijden die wij ook deden.
  3. Cock G:
    25 juli 2017
    Vaak in het zo dat als je je ergens tegen wapent (lees: de regen), dat het
    dan lijkt als of je het voor niets doet (lees: de zon gaat schijnen)
  4. Cilia:
    26 juli 2017
    Hou vol!!!
    Ik mail liever op jullie privé adres over Bobby en onze avonturen met haar! dikke kus Cilia en natuurlijk ook van Hans!!
  5. Paul:
    26 juli 2017
    Jammer dat Berlin niet door kon gaan. Regen verdwijnt weer, hopelijk snel. Jiskefet, in de dierenwinkel, waarschuwde al voor het Duitse dier. Lijkt me een mooie plek, aan de haven, Italiaan bij de hand. Gezelligheid en veel witte wijn.
  6. Mijntje:
    26 juli 2017
    Lauw warm water en teken ik hou er niet van, wel van veel koele witte wijn.
    Met al dat water ga varen, heb je geen last van teken.
    Kus
  7. Bea en frans:
    27 juli 2017
    Hoi Cok en Reinier Sorry maar krijg geen berichten van jully binnen.
    liefs Bea
  8. Bea en frans:
    27 juli 2017
    Gelukt verhaal is binnen heel mooi ook foto;s erg mooi.
    liefs Bea
  9. Hannie H.:
    28 juli 2017
    Het lijkt al weer de goede kant op te gaan na al die ellende. Ben geneigd jullie sterkte te wensen, maar jullie lijken er zelf het plezier van in te zien en zeker goed voorbereid en getraind te zijn in dit soort situaties. Jullie kunnen na thuiskomst een survivalkamp voor moeilijk in het "gareel" te krijgen jonge kinderen beginnen??!