Reis genoten/reisgenoten

25 juli 2017 - Berlijn, Duitsland

Murat besloot toch maar niet mee te fietsen naar Amsterdam centraal. Hij zag de bui al hangen. Wij ook wel, maar volgens buienradar konden we het treffen. Dat deden we. We troffen de bui vlakbij Amsterdam. We hebben daar onder een viaduct staan schuilen met een aardige man die een rondje Nederland had gedaan.
Veel te vroeg waren we op het station en we waren niet de enigen. Op het laatste moment hoorden we dat we niet in de eerste maar in de laatste coupé moesten. Gelukkig konden we als een van de eersten onze fiets naar binnen wurmen. Toen we die ook nog eens verkeerd parkeerden, sloeg de irritatie toe. Pas in Weesp hingen alle fietsen, lag alle bagage en zaten alle mensen waar de Duitsers het bedoeld hadden. Ordnung muss sein. Een vorige keer waren we de enige met een fiets. Nu in Osnabruck zijn de meest boze gezichten al uitgestapt en genieten we van koffie, puzzeltjes en medereizigers.
Ik moet er aan gaan denken dat nu ik van mijn pensioen geniet, ik niet moet genieten met zoveel andere reisgenoten. De sombere gezichten zijn weg maar het sombere weer blijft.
Met een uur vertraging kwamen we in Berlijn aan. Het was druk op het station Er zijn meerdere liften en elke lift doet 5 etages aan. We nemen ieder een lift en zijn elkaar vervolgens 25 minuten kwijt. Ik laat Cock omroepen en zij heeft ondertussen agenten op mij afgestuurd. Er zijn twee uitgangen en zij staat bij de andere.
Na een uurtje fietsen zijn we op de camping. Aan het water en naast vliegveld Tegel✈✈
Het mottert, we eten en drinken op de camping

1. Paulien:
    25 juli 2017
    Hoi Cor en Reinier. Ik wist niet wanneer jullie op pad zouden gaan maar door jullie reisblog begrijp ik dat de grote reis is begonnen.
    Leuk om met jullie mee te reizen via jullie reisverslag.
    Heel veel succes en reisplezier.
    Groetjes Paulien.
  2. Gwen:
    25 juli 2017
    Haha jullie waren elkaar al kwijt op dag 1? Dat is goed begin! Ik had ook niet anders verwacht.
    Fijn dat jullie op reis zijn. Liefs
  3. Mieke de Ruiter:
    25 juli 2017
    Ojee, wat een ellende zo'n begin van de vakantie....en elkaar ook nog kwijt ook.
    Gelukkig hebben jullie elkaar weer gevonden, dat maakt zo'n eerste dag weer goed!!
  4. Cock G:
    25 juli 2017
    Goeie genade. Wat een apart begin van een reis die weer heel veel avontuur zal opleveren. En inderdaad, Reinier, gedraag je deze vakantie als een echte pensionado. Je kan het!
  5. Bea en frans:
    26 juli 2017
    Hoi wat een begin zeg, maar toch weer goed gekomen
    hoop dat weer nu mee gaat werken.
    liefs Bea
  6. Floris Stoffelsma:
    26 juli 2017
    Ha Reinier en Cock! Wat leuk om zo jullie fietstocht mee te beleven. En met pensioen! Heb een hele fijne tijd, samen. Morgenochtend vertrekken Daniel en ik voor de EuropaRadweg R1. Oude fietsen, frisse moed! Veel plezier, samen!
  7. Yvonne:
    26 juli 2017
    Hoi schatjes. Dat is al weer een goed begin van de vakantie. Allebei een mobiel en dan nog elkaar kwijt raken! Veel radplezier. Duim voor zon!
  8. Co en gerda:
    hoi rein en cor
    een goed begin is het halve werk
    en nu maar fietsen hoe meer naar het noorden hoe beter het weer
    jullie zijn wel wat gewend niet dan?
    goede reis
    liefs
    co en gerda
  9. Paul:
    26 juli 2017
    Hi Cock en Rein. Toch hebben jullie altijd een zonnetje in de buurt, ondanks de gekkigheid en pech. Een trein is duidelijk wat anders dan een fietspad. Hangende fietsen, echt wat voor Duitsers. Onze hingen ooit achterop een kabellift, bagage er nog aan, schnell, schnell! Veel plezier verder in het mooie en grote Berlin.
  10. Hannie H.:
    28 juli 2017
    Wist ook niet, dat jullie al aan "de grote jaarlijkse tocht" zouden beginnen zo net bij aanvang van het "grote, langdurige genieten". En, inderdaad, van de drukte in deze maanden kun je voortaan verwijderd zijn. Juni is vaak ook nog eens - niet - behept met veel regen, dus er volop hoop op verbetering, mits jullie wel in dezelfde lift gaan stappen.
    In ieder geval veel plezier op deze reis.