Sprookjes

26 juli 2017 - Kratzeburg, Duitsland

We hadden een heel idyllisch plekje aan t water. Dat vonden vader en moeder zwaan ook. Met hun twee lelijke eendjes zaten ze pal voor de tent. Gelukkig hebben we 3 uitgangen, maar de laatste haring moest echt vlakbij moeder de gans de grond uit.
Met mijn rode kapje weer op gingen we door een pachtig natuurgebied. We zagen prachtige paddestoelen, veel te vroeg maar niet aggressief. Ook reetjes, die niet door de jager geschoten waren, lieten zich verschrikken.
Bij een piep klein knobbel knabbel knuisje bakkerswinkeltje ontbeten we. Holle bolle Gijs maakte broodjes klaar en zette koffie. Een heksje vroeg of zij haar mobieltje mocht opladen, haar zus mocht dat brengen. Meteen na ons ging de winkel echter dicht. Arme zus. Het heksje zagen we later bij haar tent. Op een weitje zonder voorzieningen. Haar zus wilde pas verder als het droog was. De wolf was met haar meegelopen vanaf de winkel.
In Himmelport hingen we ons tentje uit en gingen koffie drinken bij de kerstman. Niet thuis.
Aan het sprookje kwam abrupt een eind toen we langs Ravensbruck fietsten en even het concentratiekamp in gingen. Niet iedereen leeft lang en gelukkig.
We kampeerden dit maal bij een kanoverhuur. We moesten beneden gaan staan, er zou een grote groep komen. Er kwamen er zelfs twee. En iedereen vond ons plekje t leukst. We staan nu helemaal ingebouwd tussen 30-minners die met honderden per kano uit de Havel komen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mieke de Ruiter:
    27 juli 2017
    Geweldig verhaal, ik heb ervan genoten.....en weer heel wat beleefd..
    Die mensen met de kano zijn misschien vorige maand hier ook geweest. Er waren kanowedstrijden in Uithoorn en het waren voornamelijk Duitsers. Ze kampeerden hier verder op bij de boer. Ze waren erg "aanwezig". Veel plezier!
  2. Bea en frans:
    27 juli 2017
    Hoi wat een mooi verhaal, heel goede reis verder en hoop mooi weer.
    liefs Bea
  3. Cilia:
    27 juli 2017
    Hi lieverdjes, Ik heb al eerder gezegd dat Rein schrijver moet worden!! nu je kans..nu je met pensioen bent.
    Wat een leuke wijnglazen zeg!!
    goeie reis verder. hier met Bobby alles goed. De derde keer een stukje in de fietskar; vandaag sprong ze uit dat leuke luchtgat. ze kilde zichzelf bijna!! verder alles oké. Veel bezoek gehad, kraambezoek voor bobby!!
    vanavond Hans z'n zoon Gijs en marjolein weer es te eten bij het kacheltje buiten..gezellig!
    xx Hans en Cilia
  4. Paul:
    27 juli 2017
    Goed verhaal Rein, passend bij de stemming.
    Leuke jonge mensen om je heen, hoogseizoen immers.
    Sport, cultuur en historie op één dag, wat wil je nog meer?
    Haarlem heeft 'Vaardagen', wij ook bootjes kijken.
    Mooie dagen gewenst, we duimen.
  5. Hannie H.:
    28 juli 2017
    Wat een leuk verhaal! Ook een nieuwe kans voor het "langdurig grote genot".
  6. Anneke Goedhart:
    30 juli 2017
    Lieve fietsers Onze Duitse badgasten ,hebben het hier ook zwaar ,ze kreunen en steunen onder de nattigheid ,maar blijven komen .Het heeft toch wel iets zo een romantische ,sprookjes achtige fietstocht .Hier heerlijk stil ,ze zijn allemaal op de autobahn ,op weg naar het zuiden .Een goede reis en dank voor het leesplezier .Anneke Goedhart