Weer thuis

17 augustus 2016 - Haarlem, Nederland

Na vandaag 120 km, maar in totaal 2700 km, 1 lekke band, 5 landen, vier en een halve week, heel veel campings en pontjes zijn we weer thuis. En volgens Margriet is dit allemaal gesponserd door Chardonnay. Nou meneer Gordon heeft ook wel een duit in het zakje gedaan.
Vanmorgen waren we vroeg op pad maar door een wegomlegging waren we in Puttershoek nog maar net op tijd voor de pont. Deze vaart alleen maar in de scholierenspits. Jammer, nu hadden we geen tijd om in Puttershoek rond te kijken. En wanneer ben je in Puttershoek? Dit was de eerste keer van ons leven.
De veerman wist wel een leuke route zodat we soepel Rotterdam zuid doorfietsten. Bij de Erasmusbrug ontbeten we. Einde van onze Rijnroute. En deze brug gaat nota bene over de Maas.
De Rijn zagen we pas terug bij Alphen. Daar kwamen we door weer de stedenroute te fietsen. Je fietst dan op een hele leuke manier Rotterdam uit langs de Rotte. En net als de Rijnroute is dat lekker doorfietsen omdat hij helemaal staat aangegeven.
Met een stevig oostenwindje kwamen we in Vrouwenakker bij Mieke, daar tankten we bij voor de eindsprint. In Hoofddorp werden we nog even door een leuke ADHD-er door de wegomlegging geloodst. En dan nu weer thuis. De tent hangt, de fietstassen zijn leeggekiept, eerder thuis dan verwacht, hebben we morgen alle tijd voor een grote schoonmaak.
Onderweg kwamen we de Maas vesting route tegen...... wanneer is er weer een lang weekend?

1. Paul:
    Proficiat! Bravo!
    Een toch nog abrupt einde aan mooie verhalen, maar vooral aan jullie avonturen.
    Op deze vakantie kunnen jullie weer trots terugkijken. Bedankt, dat ik heb mogen meekijken :-).
  2. Paulien:
    17 augustus 2016
    Het laatste stukje was toch nog een pittig eind. Geweldig om in ruim 4 weken zoveel kilometers te fietsen. Wie doet jullie dat na. En nu maar echt vakantie vieren door lekker te luieren, jullie hebben het verdiend.
    Wat zullen jullie vannacht lekker slapen in jullie eigen bed.
    Het was ontzettend leuk om jullie te kunnen volgen op deze reis. Bedankt voor de leuke verslagen.
    Liefs Paulien.
  3. Hannie A.O.:
    17 augustus 2016
    Jullie verdienen een bloemetje! Zoveel kilometers, op de fiets nog wel, ik zou willen dat ik daar ook zin in had! Lieve mensen, bedankt hoor, heb dagelijks genoten van jullie reis.
    Liefs xx
  4. Margriet:
    17 augustus 2016
    En nu jullie eigen bed en koelkast.Maar Gordon is geheimtaal voor mij. Welkom thuis.
  5. Anna:
    17 augustus 2016
    Welkom terug, Haarlem is ook best te pruimen. De bruidsjurk weer in de kast denk ik. Memorabele reis.
  6. BEA DERKSEN:
    17 augustus 2016
    Gefeliciteerd hoor ,geweldig wat jully hebben gedaan.
    Geniet lekker nog even na , en bedankt dat ik mee mocht reizen via de verslagen PRACHTIG.
    Liefs Bea xxxx
  7. Mieke de Ruiter:
    17 augustus 2016
    Wat een mooie reis...door de verhalen en foto's ben ik (gelukkig zonder het te fietsen) een beetje mee op reis geweest. Jullie zien er goed uit hoor, na al die kilometers!!
    Wel vreemd, om na vier en een halve week, straks weer in je eigen bed te slapen.
    Welkom thuis XX
  8. Co en gerda:
    18 augustus 2016
    wat een reis was dat
    knap hoor gelukkig gezond weer thuis
    leuk om jullie te volgen
    nu maar zien of je weer in het gareel kunt lopen he?na zo nzwerversbestaan
    tot ziens maar en p.s de orchidee doet het geweldig
  9. Hannie H.:
    21 augustus 2016
    Het is zeker wel een idee om jullie fietstochten te laten sponsoren door fiets-en wijnmerken. Nu met pensioen en dan gewoon doen! Dat gaat goed samen bij jullie, mij zou je na 2 dagen al thuis moeten brengen....... per auto!