Weer thuis

8 augustus 2015 - Haarlem, Nederland

Maar dat ging niet zonder slag of stoot. Nederland is plat maar met een pittige wind tegen, merk je daar niet veel van. Vooral op de dammen in Zeeland hadden we 'm pal tegen. We volgden dus vanuit Frankrijk de Noordzeeroute en die hadden we al vaker gedaan. Ik had dus voor Nederland geen kaart meer mee. Maar op Voorne nam die route zo'n vreemde wending. Voorheen fietste je naar een pontje naar Brielle, nu fietsten we heel Voorne rond voor ons gevoel. Toen zaten we ineens op de Maasvlakte en vanaf daar ging er een fast ferry naar Hoek van Holland. Toen we daar de haven binnen kwamen lag de boot naar Harwich al klaar. Zullen we nog een keer??? Grappig dan je dan in eigen land een onbekende route fietst in een streek waar je nog nooit geweest bent

Toch maar door de duinen naar huis. In Noordwijk waren we klaar met de wind, de heuveltjes en alle strandtoeristen. Via bekende paden deden we het laatste stuk. Onderweg zagen we nog wel veel resten van de stormschade.

Na 130 km  lagen er  welkom thuis berichtjes en stonden de plantjes er goed bij. We zijn moe, ieder 5 kilo lichter en heel voldaan.