En dan weer thuis.

9 augustus 2014 - Haarlem, Nederland

2650 km hebben we gefietst! (De KAART zegt je hoe een vogel het zou doen) maar deze afstand geeft onze tellertjes aan.) Die telt de pontjes dus niet mee!.  (Overigens is het voor Cock 15 km minder, zij hoefde niet terug voor haar verloren bril.)

Cock is 4 kilo kwijt en ik 3,   Maar ik was dan ook naar de kapper en Cock had een heeeeeeeel zware bril. Jammer dat ons vel op onze leeftijd weinig allert is.

Denemarken was een feest, ook door het mooie weer. Het is een echt fietsvakantieland. Duurder, maar kwaliteit voor zijn geld. Oost Duitsland blijft verrassend in alle opzichten. Und west Duitsland ist bequem (schrijf je dat zo?)

En ,waarom hangen ze in Nederland geen toiletrollen op op de camping??    zo armoedig.

We hebben het gevoel dat we een wereldreis hebben gemaakt en stelden jullie reacties daarop zeeeeer op prijs.

We fietsten meestal via, een routeboekje. Zo''n boekje heeft al een autoluwe route voor je uit gezocht. Bovendien kun je zien waar je kunt overnachten en waar je vooral boodschappen moet doen. Soms straan die routes zelfs aangegeven. Dat scheelt veel gezoek en veel tijd terwijl je zelf het gevoel hebt met een puzzeltocht bezig te zijn. Bovendien geven ze je informatie over bezienswaardigheden.. Wel is het zo dat je regelmatig moest mountainbiken met volle bepakking!

het is heerlijk als je dan weer even kilometers over een fietspad kunt suizen; wind mee, zonnetje, muziekje  en geen auto in zicht. Klimmen over een grindpad met regen en muggen om je heen is het andere uiterste..

1. BEA DERKSEN:
    9 augustus 2014
    samen 7 kilo kwijt nu ik nog.Ach arme reinier moest terug voor de bril hahahahahawc papier in Nederland ,dacht dat je wel wist dat ze daar erg gierig zijn in alle dingen.Je was op tyd thuis he hier 40 mm regen gehad en komt meer.Maar lees wel HET was genieten.Bea
  2. Mieke de Ruiter:
    9 augustus 2014
    2650 km!!! Poeh, wat een eind. En 4 en 3 kilo kwijt. Dat zou ik wel willen.... Helaas ben ik niet zo'n doorzetter zoals jullie. Jullie zien er op de foto's goed uit hoor, dus dat vel is nog wel "alert"..
  3. Hannie A.O.:
    9 augustus 2014
    Ja Reinier, 15 km terugfietsen voor de bril van Cor, was kennelijk niet genoeg voor een extra kilo! Misschien moet je af en toe de was doen! Welkom thuis! Gr. Hannie
  4. Hannie H.:
    10 augustus 2014
    Misschien heb je meer alcohol gedronken dan Corry, dat kan ook erg schelen. Maar om die kilo's kan het nooit begonnen zijn, want die zijn er zo weer aan, de ervaring van de fietstocht neemt niemand jullie weer af!