Dagindeling

9 augustus 2014 - Amersfoort, Nederland

Om 7 uur moet Cock plassen. Ik rol dan vast de bedjes op dan kan ze er niet meer in. Cock hangt de tassen aan de fiets terwijl ik me scheer e.d, Om 8 uur fietsen we de camping af.

Tussen de 16 en 30 km willen we koffie en ontbijten. Ideaal is het als de supermarkt gratis koffie heeft en er in de buurt een leuke picknickplek is.

Vervolgens genieten we van de route,  een museum, een stadje, totdat we een versnapering wilen. Ijsje, koffie, lunch.

Rond 3 uur kijken we naar welke camping we gaan en waar we dan het beste boodschappen kunnen doen. Regelmatig fiets je met 5 km extra nog zo'n 15 km. Koop je het niet, dan heeft de camping ook niets, koop je het wel, dan heeft de camping gekoelde wijn, volop boodschapmogelijkheden of een een leuk restaurantje.

Binnen een half uur staat de tent en hangt de was die Cock heeft gedaan. We borrelen, wifien, puzzelen of lezen wat in de zon, of desnoods in de tent. Rond 7 uur gaat Rein koken hoewel de maaltijdsalades dit jaar erg populair waren. Om half acht gaat Rein douchen en afwassen. Daarna is er koffie bij de tent, op de camping, in het haventje of in het dorp. Dat is afhankelijk van de WIFI. De koffie is ook wel eens wijn. Tussen half 10 en half 11 gaan we naar bed. Moe maar voldaan.

1. Mieke de Ruiter:
    9 augustus 2014
    We hebben nu helemaal een goede kijk op jullie fietsvakantie.
    Het is wel verrassend wat jullie tegenkomen af en toe, onderweg en op campings. Dat houdt het spannend...
    Was erg leuk om te lezen.
  2. Ingrid samson:
    9 augustus 2014
    'n Geoliede machine dus, wat een teamwork! Chapeau! Leuk om met jullie weer een wijntje te doen ...... en helemaal natuurlijk een dagje fietsen!!!!
  3. Cock G:
    9 augustus 2014
    Mooi om te lezen hoe 2 mensen het met elkaar erg gezellig hebben, hoe ze zo'n effectieve rolverdeling hanteren en hoe ze zo'n grote prestatie leveren. Chapeau voor jullie beiden!
  4. Regien:
    9 augustus 2014
    Het was geweldig om te lezen. Hoe jullie op je fiets zoveel km aflegde, En van alles tegen kwam, Heel verrassend.
    Maar nu weer thuis, Tot ziens! Regien
  5. Paul:
    10 augustus 2014
    Toch ook verassend hoe jullie tussen alle bezigheden door nog aan fietsen toekwamen. En niet een beetje, zodat het thuisfront zich regelmatig zorgen maakte en jullie tot rust opriepen.
    Een laatste voorstel: ga nog even door met het blog tot de scholen weer beginnen. Een kijkje achter jullie schermen ging er bij ons in als "Gods woord bij de de ouderling".
    Bedankt en tot gauw.
  6. Hannie H.:
    10 augustus 2014
    Het is heel leuk geweest om jullie avonturen te hebben gevolgd en verder sluit ik mij geheel aan bij mijn man Cock de G.