Plotselinge veranderingen

8 augustus 2014 - Amersfoort, Nederland

Gisteravond had ik de fietsen nog afgespoten en de kettingen gesmeerd. Maar de campingbaas had het gras net gemaaid.... en als je dan vroeg vertrekt... Alles zat onder het groene plakgras en was er ook niet zomaar af.
Eerst 30 km door een zonnige Achterhoek gefietst. In Rheden, na het pontje hebben we te uitgebreid ontbeten. Dat was dom. Nu moesten we met volle buikjes de paarse bergen op. Bovendien bleef de zon nu weg. Even later zaten we ook weer op de R1 (Die heet hier overigens LF4). Die hebben we maar niet gevolgd. Het gevaar was te groot dat we dan toch in Frankrijk zouden belanden.
Langs het Kroller Moller en Barneveld belandden we in Amersfoort. Erg leuke stad. Maar het spetterde. We besloten naar de camping te gaan in Soesterduinen. De mevrouw van de receptie zei dat er heel slecht weer op komst was. Het begon ook meteen te storten!!! We besloten rechtsomkeert te maken ook al had zij heel lief trekkershutjes in de aanbieding.
Op het station hebben we als twee bejaarden staan utteren met het kopen van een kaartje. Beide pasjes moesten opgeladen en voor de fiets heb je dan weer papieren kaartjes. Ook die moet je weer voor een scanner houden...
Al met al hebben we 25x een pasje voor een scanner gehouden en moest Cock in Baarn de trein uit om op een hol haar pasje te scannen. We zijn weer thuis.
Overigens zaten we in de sprinter als dezelfde twee bejaarden aan de gin tonic. Wij vonden dat we het hadden verdiend na 100km.
En als we uit het raampje kijken..... Het is weliswaar bewolkt maar al die tijd droog, ergerlijk. We hadden bedacht dat we in Amersfoort uit eten zouden gaan en morgen ontspannen naar huis zouden fietsen. Nu moet Cock straks weer naar de Deka.... Gelukig regent het in Haarlem. Niet helemaal voor niets dus.