R1

1 augustus 2014 - Goslar, Duitsland

We werden vanmorgen wakker van de zonnestralen door het raam. Zo 's morgens vroeg zagen we in het stadspark nog een ree, maar al gauw waren we de stad uit. Op zoek naar de R1 (de route die ons thuis moet brengen) kwamen we door Quedlingburg. Dat is een heel leuk stadje met een burcht, vakwerkhuisjes, een klooster en een postkantoortje. Daar hebben we overbodige gidsjes en de lego voor Jaap naar huis gestuurd. Ook mijn oude zonnebril met grote koker (Het valt me trouwens tegen dat niemand iets zegt van mijn nieuwe....), want die neemt zo'n plaats in.
We merken dat we langs het Harzgebergte fietsen dus moeten we soms al aardig klauteren.
Op de route aangekomen was het tijd voor een camping. Maar die was er niet, zei de meneer van het klooster. Maar we mochten wel in de tuin. Dus staan we nu boven de forellenvijvers, naast het restaurant , achter de kloosterkerk. Bij zijn huis kunnen we drinkwater tappen. Douchen met een bidon en geen wifi als je geen hotelgast bent. Bijzonder oord!

1. Paulien:
    1 augustus 2014
    Wat zijn die Duitse stadjes toch gezellig, leuke bouwstijl!
    Maar......dat wordt hard trappen in de Harz want het is behoorlijk heuvelig. Hadden jullie nu maar een e-bike dat trapt wat lichter.
    Maar......het weer zit gelukkig weer mee.
    Groetjes Paulien
  2. Mieke de Ruiter:
    1 augustus 2014
    Jullie maken echt van alles mee! Dat kan alleen met een fietsvakantie. Douchen met een bidon....
    Je bril verliezen (vorig verhaal) is mij ook al eens gebeurd hoor Corry.
    Leuke zonnebril, Reinier.....
    Groet, Mieke en Ron.
  3. Gwen:
    1 augustus 2014
    Leuk, een heel bijzonder oord!
    De R1.. klinkt een makkelijke route om te volgen ;)
  4. Anna:
    1 augustus 2014
    Je krijgt en route met heksen op bezemstelen te maken, maar dat had je al gemerkt denk ik. Groet, Anna
  5. Regien:
    1 augustus 2014
    Zo daar zijn we weer,jullie hebben nu gezellige Wegen om te fietsen,klimmen,is het nu wel meer.Reinier je bril valt wel op.staat leuk ! ,jammer van jou bril Corry.
    liefs Regien
  6. Paul:
    1 augustus 2014
    Oh oh, wat lijken jullie alweer dichtbij huis! Wat zijn die Duitsers toch vaak aardiger en ook vreemder dan je je verwacht.
    Gute Fahrt. Paul
  7. Hannie H.:
    7 augustus 2014
    Schitterend hoor die gebieden waar jullie nu doorfietsen. Duitsland heeft die prachtige bossen en dat heuvelachtige daar. Heerlijke luchten van de sparren en dennen, dat is puur genieten onder een zonnige hemel op de fiets.