Bril

31 juli 2014 - Maagdenburg, Duitsland

Meestal worden we wakker van het koeren van de duiven en/of medekampeerders. Nu waren we de enige op de camping en hoorden we het klepperen van de ooievaars. De stad wemelt er van en in de uiterwaarden is genoeg te eten voor ze.
We konden de boel droog inpakken, maar al gauw moesten de regenjasjes aan vanwege de mist, daarna buitjes. Bij de bakker was Cock haar bril kwijt. Rein fietste terug naar de vermoedelijke plaats van het ongeval. (7 km terug :-() maar daar lag niets. Ook geen scherven. Na een broodje en nog 2 km kwamen we langs de camping waar Cock vorig jaar haar horlogeglas brak....
Het is een prachtige route langs de Elbe, zelfs met de pijpenstelen die eergisteren in Nederland waren en nu hier overtrokken. Deze route is ook erg geliefd bij de Duitsers dus we troffen veel lotgenoten. Nadat we de Elbe waren overgestoken werd het droog maar bleef het dreigen. In Maagdenburg geshopt voor een brilletje. Bij de i hadden ze leuke fietskaarten en een leuk B&Btje. Ook omdat een geschikte camping nog eens 30 km verder was en Cock 85 genoeg vond.
Het uit eten gaan pakte wat raar uit en ter compensatie kregen we nog meer wijn en ook nog een likeurtje. Gelukkig hoefden we niet meer op de fiets

1. Gwen:
    31 juli 2014
    haha leuk verhaal en typisch Cock
  2. Regien:
    31 juli 2014
    hallo lieve Cock en Reinier,Brilletje weg echt iets voor Cock,
    Je verliest altijd wel wat. Wat leuk zoveel ooievaars.
    Weer aardige foto:s Regien
  3. Hannie H.:
    7 augustus 2014
    Wat fantastisch om wakker te worden door het geklepper van ooievaars!
    En ja, dat brilletje, zo lang het geen dure opticien bril is, blijft de schade beperkt.