Tangermunde

29 juli 2014 - Tangermünde, Duitsland

De doorgaande weg was afgesloten voor alle verkeer. Omrijden is minstens 10 km. Dus het bord maar negeren en langs de wegwerkzaamheden. We hebben nog niet op zo'n rustig breed fietspad gefietst. We zijn al 2x eerder in Tangermunde geweest. Een van de leukste Hanzestadjes met de sfeer van Kampen.
Maar we wisten niet dat je in het haventje kunt kamperen! €5!!! De goedkoopste camping tot nu toe en we vonden die van gisteren al zo'n koopje (€8).
Gisteren had Cock nog een wijnglas geleend, vandaag kwam ze zo wanhopig een kookwinkel binnen, ze kreeg de beker gratis.
Dus zitten we voor ons tentje in het haventje te borrelen, komt er toch een donkere lucht aan. Ik heb alle scheerlijnen maar aan de tent vast gemaakt. De meeste was was in een half uur al wel droog. Vorig jaar was hier bij de Elbe zo'n overstroming(je kunt nog sporen zien) Nu zijn ze bij Mieke aan de Amstel. Kunnen wij vanavond het stadje nog droog bekijken? We hebben tussen de buitjes door wel rondgekeken. Erg mooi stadje!

1. Hannie H.:
    29 juli 2014
    Leuk sfeertje daar op de camping? Of is het zo goedkoop, omdat er anders niemand komt?!
    Met liefs uit een nog droog Gorinchem, hoewel we gisteren op de radio genoemd werden vanwege ondergelopen snelwegen rondom deze stad.
  2. Mieke de Ruiter:
    29 juli 2014
    Het zit jullie gelukkig weer mee. Rustig fietsen, gratis beker, de was snel droog.... De Amstel staat nog hoog, gelukkig geen waterschade (in de kas), de schapen weer naar achter. Zit nu naar de zonsondergang te kijken op de webcam in Katwijk. Natuurlijk niet zo romantisch als bij jullie ....'
    Groet van Ron en Mieke.
  3. Regien:
    30 juli 2014
    Gelukkig !gezellige fietstocht goedkope camping.Cock een gratis glas ,en lekker borrelen,weer romantisch,voor je tentje,
    Hartelijke groet van Walt en Regien