Plymouth

19 juli 2015 - Plymouth, Verenigd Koninkrijk

Gisteravond na de maaltijd in the pub, nog even langs de gevangenis gewandeld. Daarna als een blok in slaapgevallen, het was een heel zware dag.

Vanmorgen een prachtige afdaling naar Plymouth, deze kant lijkt veel mooier en afwisselender. Prachtige vergezichten, al dat vee met jonkies, dreigende wolkenpartijen met af en toe een zonnetje ertussen. Aan het eind van de rit weer een prachtige spoorbaan; deze keer met asfalt, flauw dalend, de originele spoorbruggen en zelfs een spoortunnel. Fietsen is een feest! Dat vinden veel mensen uit Plymouth ook, die kwamen deze zondagmorgen juist naar boven.

In Plymouth in een parkje, ons klaar gemaakt voor de overtocht, d.w.z. Tent uitgehangen, alles laten drogen, en ons omgekleed. Ook hebben we daar uitgebreid ontbeten. Cock was na 30 km ernstig aan koffie toe.

We kunnen om 10 uur pas aan boord. Het VVV adviseerde ons: een rondje te fietsen, een pontje te nemen, het fort te bekijken..... Alle musea zijn namelijk dicht op zondag. Dus dan maar winkelen in de plaatselijke koopgoot. Deze haven lijkt namelijk erg op Rotterdam. Wel een hele mooie waterkant, met forten, vuurtoren en veel Engels vertier. Gelukkig blijft het zonnetje het steeds winnen van alle wolken die uit zee komen. Ook is het hier weer een stuk warmer dan in Princetown UK.

1. BEA DERKSEN:
    19 juli 2015
    Hoi Hoi, ja ze waren hier,na 30 km PAS KOFFY????????????
    wat mooi ziet het toch, Gerda leest ook hoor vind ook prachtig .
    Goeie reis verder en tot morgen Bea XX
  2. Hannie H.:
    20 juli 2015
    Het lijkt Gorinchem wel met die gesloten musea op zondag!
    Vermoeiend advies als je net van de fiets af stapt om "een rondje te gaan fietsen".
    Op naar "La douce France" met nog meer hellinkjes, want wat zou het leven nog zijn zonder deze inspanningen?