Dartmoor

18 juli 2015 - Princetown, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen haalde de zon ons uit bed, een strak blauwe hemel. Om half acht zaten we op de fiets om aan een barre tocht te beginnen. We gaan naar Natonal Park Dartmoor. Daar bereiken we  het hoogste punt van deze route:425 m. Helemaal niet hoog, maar met al dat klimmen en dalen, werd het de zwaarste tocht tot nu toe. We staan op de camping achter de pub, in Princetown, vlak naast de gevangenis.

Hier mogen de dieren weer over de weg; koeien,pony's en schapen. We hebben al veel dieren gezien; 2 platte dassen, een dood hert, een dooie slang, heel veel eekhoorns en konijntjes. Ook een vos die nog wel leefde. 1x werd de weg geblokkeerd door een kudde koeien die verweid werden. Ze weigerden langs onze fietsen te gaan en liepen bijna de boer onder de voet. Terwijl het gewoon Hollandse koeien waren.... En dan al die schapen... Als wij tussen twee heuvels aan het klimmen, waren en alleen maar :Bah, Beh hoorde dacht ik wel eens Bah Beh Que!!!

1. BEA DERKSEN:
    18 juli 2015
    Hoi Hoi , wat een mooie foto;s en dan die schapen geweldig.
    Zo leer je nog eens een andere taal.hahahaha Je zit wel goed op de camping alles binnen bereik he.Groetjes van ons Gerda ,Co , Frans en Bea xx
  2. Mieke de Ruiter:
    18 juli 2015
    Gewoon even praten tegen de schaapjes...wat maken jullie veel mee. Het is daar wel heerlijk rustig. Waarschijnlijk hebben ze daar nog geen vakantie.
  3. Hannie A.O.:
    19 juli 2015
    Zielig hoor, al die dooie dieren, maar wat mooi daar en dat leuke aparte mohair schaap met z'n zwarte kop,nog een hele goeie reis voor jullie!
  4. Cock G:
    19 juli 2015
    Jullie verdienen echt een standbeeld. En wat levert dit interessante verhalen op. Maar wat doet dit met jullie? Hoor het graag.
    o ja, het verhaal 'Dorset' is niet terug te vinden. Kan dat nog een keer geplaatst worden? Groet, en .....still going strong
  5. Gwen:
    19 juli 2015
    Dat zal een zware tocht zijn geweest! Ik ben op kroegentocht in Nijmegen. Hier gaan de wandelaars dinsdag van start maar de feesten zijn al begonnen. Erg gezellig in de hele stad is het feest. Hopelijk blijft voor jullie de zon schijnen en de pub voorbij komen liefs