Devon

17 juli 2015 - Dawlish, Verenigd Koninkrijk

Gisteravond kregen we van de pub een lift terug naar de camping. Daar waren we heel gelukkig mee. Niet alleen omdat het zo'n klim was maar het was ook aarde donker. Door die hegjes spring je ook niet even aan de kant als er wat aan komt. Vannacht moest ik er uit om wat extra scheerlijnen te spannen. Het waaide ontzettend. Vanmorgen leidde de route ons het zelfde dorpje weer in. Dan denk je; Berg af, hoe moeilijk is dat. Er groeit echter van alles in die hegjes. Prachtig, je hebt nauwelijks tegenwind. Maar vandaag zag ik voor het eerst dat ze die hegjes aan het snoeien waren. Dat maakt de weg meteen een meter breder. Anders kunnen een fiets en een auto elkaar niet eens passeren. Bovendien steken er ook braamslierten en brandnetels uit. Lekker naar beneden scheuren is er dus niet bij. Je weet nooit wat er om de volgende bocht is. Veel remmen dus. 1x 49,5 km naar beneden gekard. Maar dat is een unicum. Omdat je toch met het afdalen gauw klaar bent heb je het idee, dat je de hele dag aan het klimmen bent. We konden ons lol op. 2x een 20* helling en bij het afdalen flink remmen. Maar ook weer een spoorbaan, langs de baai en een pontje. Nu op zo'n megacamping met entertainment. De bingo begint zo.

Morgen krijgen hier ook de scholen vakantie. Jammer. Het was wel prettig ze in hun uniformpjes op school te zien.

1. Mieke de Ruiter:
    17 juli 2015
    Ik zie het helemaal voor me, wat spannend zo'n tocht naar beneden. Succes met de bingo!!!
  2. Anna:
    17 juli 2015
    Wij hebben ook veel harde woei gehad vandaag! Wel weer heel warm, een tropische woei dus. Hoop dat jullie nog veel wind mee krijgen!
  3. BEA DERKSEN:
    18 juli 2015
    Heerlijk zo;n fietstocht wat is dat genieten.Lijkt me erg mooi die smalle paadjes, ja en brand netels en bramen neem je maar voor lief hoor.Zwaar bewolkt hier en net 20 gr.
    Bea xx
  4. Hannie H.:
    20 juli 2015
    49,5 km naar beneden! Dat is echt heftig snel! En ja, dat klimmen blijven jullie wel doen hoor, ook aan de "overkant". Wij gingen in Bretagne max. 35 km en dat vond ik al hard, ook vonden wij de Engelsen erg toegankelijk in gesprek. In Bretagne verblijven nl. ook veel Engelsen.