Oorlog

4 augustus 2017 - Kopenhagen, Denemarken

Dit weer brengt natuurlijk alle slakken op de been. Been? We zien ze op 't fietspad en soms wel 20 cm lang. Of knal oranje. Ook ons kampeerveldje zat vol. En dan ga je grenzen over... Toen ze uiteindelijk zelfs in de binnentent zaten, was het klaar. Cock verklaarde ze de oorlog.
Net als aan onze oosterburen. Idd dat stel dat hun binnentent uit moest soppen vanwege de regen, en toen hun tent verplaatsten met hun haringen tussen de onze... Dat kan. (Gezien de omstandigheden) Toen gingen ze vlak voor het slapen gaan, ruzie staan maken. Dat kan niet. Vevolgens begon midden in de nacht hun tent weer te lekken, naar!, maar zet t dan op facebook en schreeuw het niet over de camping. Ze gingen in de auto slapen en hielden het om 7 uur voor gezien. Weer met het nodige tumult. Voordat Cock ze de hersens in kon slaan waren ze weg.
Tenslotte heeft Cock 't idee dat het in Zweden oorlog is. (Ja, we hebben besloten om de oversteek toch te wagen ondanks de slechte weersvoorspellingen) Dus moesten we van alles inslaan en gaan als echte Hollanders met 10 kg nye kartoffeln en 10 blikken appelmoes de grens over.
Nu heb ik 't veloren van mijn tablet. Hij doet 't niet meer. Ik weet nog niet wat dat voor reisverslaggevolgen heeft...

1. Mieke de Ruiter:
    4 augustus 2017
    Goed zo Cock...je hoeft niet alles te pikken haha... slecht weer, slakken en ruzie bij de buren..
    Goed dat jullie de oversteek wagen..je zal zien dat het dan beter weer wordt. Veel plezier!!!
  2. Bea en frans:
    5 augustus 2017
    Wat een drama;s het kan niet op.
    Veel sterkte en hopen op beter weer en leuke buren.

liefs Bea
  3. Cilia:
    5 augustus 2017
    Kom maar gewoon terug...daar doet alles het weer en heb je ook geen slakken en de zon schijnt meer dan dat het regent.; oost west ...thuis best!! Liefs Cilia
  4. Paul:
    5 augustus 2017
    Je zou d'r moedeloos van worden, maar jullie gelukkig niet. Toch zou ik een paar absoluut droge en comfortabele dagen regelen in een lekker hotel met warm zwembad. En nog eens goed de weerberichten checken.
    Jullie zijn wel doordouwers en nergens bang voor, wat jullie siert. Schijt aan slakken en Duitsers en de lol zien van keukens, afdakjes.
    We duimen voor beter weer en neem van mij warme choco met taart of wellicht iets alcoholisch.
  5. Mijntje:
    5 augustus 2017
    Ik heb hier in Heemstede ook nergens last van.
    En is het niet zo dat jullie al wat ouder zijn :( , niet meer zo flexibel zijn, beter in een beschermde woonsector kunnen gaan wonen, hier zal toch wel een geschikte appartement voor jullie te vinden zijn.
    Denk intussen aan je hartritme :)
  6. Hannie H.:
    7 augustus 2017
    Wat een enerverende reis en wat doen jullie het goed samen! Leuke foto van Cock tussen die "benen". Zit dus ook raar volk op de camping, zelfs midden in de natuur, maar deze waren "ongeschikt voor Defensie" (zoals er lange tijd een reclame spotje op tv was).