Kopenhagen

3 augustus 2017 - Kopenhagen, Denemarken

En zo spoelden we aan in Kopenhagen. Letterlijk. De hele ochtend regende het, de hele middag was het buiig, tegen de avond begon het te storten, pas nu, half 9, is er een zonnetje.

Natuurlijk is het fijn dat je in een keuken kunt koken, in de eetzaal warm kunt zitten borrelen met een heleboel anderen, maar het mist de romantiek van het kamperen. We mogen echter niet klagen, naast ons staat een stel de binnentent uit te dweilen, elders op de camping hebben zich binnenmeren gevormd (zie foto's), de Macdonald met wifi is recht tegen over de camping.

Het eerste doel is bereikt; 720 km in 10 dagen. Dat is geen record. De regen houdt ons erg op, aI is het alleen maar vanwege jas aan, jas uit. Maar ook het telkens rekening houden met de mogelijkheid van regen, de tent drogen als het mogelijk is  e.d. Wel hadden we vandaag wind mee en de enkele fietsers die we tegen kwamen reageerden uitbundig.

Naarmate we Kopenhagen naderden was er ook meer te beleven. Denemarken is een dunbevolkt land en met zo'n capuchon op heb je al gauw last van tunnelvisie. Morgen gaan we kijken hoe het verder moet.

1. Mieke de Ruiter:
    3 augustus 2017
    Jeetje wat een water.....erg hoor. Het is dat jullie zulke " bikkels" zijn, maar jullie verdienen nou toch wel beter weer.
  2. Cock G:
    3 augustus 2017
    Ik heb eens een film gezien die heel veel leek op jullie verhalen: "Waterworld".
  3. Mijntje:
    3 augustus 2017
    Rein op het balkon is een wedstrijd foto waard
  4. Co en gerda:
    4 augustus 2017
    treurig wat een water.is er enig uitzicht op beter?
    merken jullie iets van het damesvoetbal dat zondag de finale speelt tegen denemarken?
    wij wensen jullie sterkte en hopen op beter weer
  5. Bea en frans:
    4 augustus 2017
    Krijg tranen in me ogen , noem je dat vakantie.
    Jullie hebben toch wel beter verdient hoor.
    Of zijn het steeds vreugde tranen van wege pensioen.
    Laten we hopen dta nu beter mag worden.
    Sterkte liefs Bea
  6. Cilia:
    4 augustus 2017
    Het was toch ,waar wij elkaar ooit ontmoet hebben, beter!! In Kefalonie ... hoewel het daar nu boven de 40 graden is. wat is prettiger? maar Denemarken is wel erg mooi. Gelukkig stonden jullie niet in die plas! altijd hoog plekje zoeken! nou sterkte en ik wens jullie een zonnetje!! Wat een kanjers zijn jullie toch!
    kus Cilia
  7. Hannie H.:
    7 augustus 2017
    Scrol langs Mieke's reactie en was ook het eerste wat ik dacht: "Jeetje, wat een water", t'is wel een heel ander weerbeeld dan vorig jaar. Wel hadden wij vorig jaar eind juni ook veel regen in de Dordogne tijdens onze fietstocht.
    De natuur blijft een heerlijke aanblik, maar jij oogt wel wat van een kat, die te lang in de regen gelopen heeft Reinier.