Fietstas (linksachter)

2 augustus 2017 - Rødvig Stevns, Denemarken

Hij had geen zin. Dat moest ik eens durven zeggen. Maar ik mag niets zeggen, ik moet mijn klep dicht houden! Met klittenband of met een rits, als mijn klep maar dicht is. Laat ik me even voorstellen, ik ben de fietstas links achter. Ik ben gevraagd, mmgrr, voor vandaag een verslagje te schrijven.... hij had geen zin.
Nou, ik ben dus de tas die de keukenspullen draagt. Waarvoor ze die mee hebben is mij een raadsel. In Duitsland gingen ze elke keer uit eten. Vanwege 't slechte weer, zeiden ze... En hier in Denemarken is er telkens een keukentje, met magnetron en oven en koelkast. Dus  om mij nou elke keer van die harde zware spullen in mijn maag te duwen. Ik heb al verzakkingen, en ook al hechtingen, idd uitgescheurd.
Mijn tweelingzus heeft het ook niet makkelijk; zij krijgt elke ochtend een koude natte tent naar binnen geduwd. Maar die wordt er gedurende de dag uitgehaald en gedroogd. Dat lucht op. Bovendien heeft zij een prachtig uitzicht over de Oostzee. Ik hoor haar tenminste van die verrukte kreetjes slaken.... Ik zie alleen maar de middenstreep. Aan het eind van de dag wordt ik tussen de andere achtertassen gelegd in de voortent, zeker in de hoop dat we ons voort gaan planten... Ik moet er niet aan denken. Intiem worden met die, of klamme, of stoffige achtertassen van een onbekend merk. Nee  dank je wel.
Wat mij nog het meeste grieft, is, mocht het stel plots gaan zwemmen, dan hangt er bij mij weer zo'n natte kledder te wapperen. Of het gaat koffie drinken op een terrasje, respectloos zetten ze mij dan in de volle zon.Musea, bezienswaardigheden, ik mag er niet in. Terwijl de stuurtassen..
Mocht u denken aan en carriereswitch, wordt geen achterfietstas. 10 maanden ligt u in een donkere kast en 2 maanden wordt u misbruikt. Foto's worden bekeken, uitzichten bewonderd, techniek gewaarderd... maar fietstassen.... Terwijl jij je zware werk loopt te doen, gaan zij sportwinkel in en uit en kwijlen bij nieuwe uitgaven...
Benieuwd wie ze morgen een stukje laten schrijven... Vertrouw die opgeblazen achterband voor geen kroon!!!

1. Anna:
    2 augustus 2017
    Ik begrijp je frustratie, moet er ook niet aan denken zo op de proef gesteld te worden. Ondertussen proberen ook nog de schimmels zich er mee te bemoeien, wat ongetwijfeld tot grotere verwarring zorgt. Hou je gedeisd, beperk je volume tot een-pan en laat je goed afschrobben, helemaal op die campings waar toiletten zo gesitueerd zijn dat je iedere scheet kan binnenhalen. En mocht er ooit weer gebruik gemaakt worden van je diensten: heet sop op je kop zou ik zeggen. Succes!
  2. Co en gerda:
    wat een droefenis
    al net zo als het weer
    hoop dat er betere tijden aanbreken
  3. Mieke de Ruiter:
    2 augustus 2017
    Ha ha, die arme fietstas en dan ook nog linksachter...prachtig verhaal!!!
    Ben benieuwd naar het verhaal van morgen..
    Prachtig weer zo te zien...
  4. Bea en frans:
    3 augustus 2017
    Wat een verhaal hoe krijg je het verzonnen.
    Mooie luchten lijkt met zon, nu wij ook regen hoor.
    kijk uit naar volgende verslag.
    liefe Bea
  5. Paul:
    3 augustus 2017
    Wat een praatjes, zo'n fietstas. Is zeker vergeten dat zijn verre voorgangers Siamese tweelingen waren, die tussen de vakanties door werden volgepropt met kranten voor de financierende krantenwijk en helemaal nooit een tent van binnen zagen.
    Het vakantieleven is vanuit elk gezichtspunt anders: wij willen er nog wel een paar.
  6. Hannie H.:
    7 augustus 2017
    Wat een geweldig leuk verhaal. Cock kan ik echt niet vinden, maar de foto's zijn desalniettemin weer prachtig van die natuur!