Mon (met/)

1 augustus 2017 - Kalvehave, Denemarken

Dit eiland te befietsen zonder bagage, was een gouden greep. Natuurlijk moesten we Mons Klint zien. Witte krijtrotsen zoals we die van Dover kennen. Maar dat was nog een hele tour. Eerst moesten we Stege door. Daar was het net koninginnendag, iedereen met zijn troep op straat, wat straattheater en h^et museum deed erg zijn best

Vervolgens zo'n 25 km heuvel op en af naar Liselund; een prachtig park rond een kasteel met een heel verdrietige geschiedenis. Vervolgens mountainbikend naar de krijtrotsen. Daar met z'n allen 100m de trap af, met z'n allen drentelen over een heel smal strand, tenslotte met z'n allen de trap weer op. Ik had ze me witter voorgesteld.

Vervolgens via een andere route terug. Deze had minder heuveltjes maar wel weer modderpaadjes. En onderweg is er weinig te beleven. Mon is een heel rustig eiland, gesymboliseetd door de langste grafheuvel van Denemarken. Wel kwamen we jonge bekenden tegen.

Koken deden we in de keuken want t begon natuurlijk wel te regenen

1. Paulien:
    1 augustus 2017
    Ziet er prachtig uit op de foto's. Aan Cor haar kleding te zien zou je denken dat jullie het mooiste weer vd wereld hebben, maar schijn bedriegt dus.
  2. Hannie A.O.:
    1 augustus 2017
    Het lijkt op het open luchtmuseum in Enkhuizen. Leuke plaatjes!
  3. Bea en frans:
    1 augustus 2017
    Wat een pracht foto;s en weer heel wat moois gezien.
    Fiets lekker door ik geniet er van .
    Liefs Bea
  4. Co en gerda:
    hoi rein en cor
    jullie gaan snel.mooie foto,s
    nog steeds veel regen dat is minder maar zal wel een keer over gaan we volgen jullie op google earth dat is leuk he dat dat kan
    groetjes
    co en gerda
  5. Cock G:
    2 augustus 2017
    Deze krijtrotsen zijn echt imposant. Ik kon op Internet er veel van zien.
  6. Anna:
    2 augustus 2017
    Momenten van herkenning! De Denen zijn lief en zo, maar het woord 'gezelligheid' wordt niet vertaald. Gelukkig komt Kopenhagen in t zicht.
  7. Paul:
    3 augustus 2017
    Dat zijn de verhalen bij een rustige vakantie en fietsen zonder bagage.
    Die rotsen zijn toch geweldig!
  8. Hannie H.:
    5 augustus 2017
    Hartstikke leuk hoor al die dingen die jullie doen. Echt een goed pensionado leven zo!
    Prachtige gebieden toch op deze wereld!