Omwegen

19 augustus 2017 - Weddingstedt, Duitsland

De ochtend was somber, verlaten en grauw. In Husum, leuk stadje, wat rond gekeken en beloten om naar de camping in Heide te gaan. Daarvoor moesten we in Tonning een brug over. Dat was niet eenvoudig. Wij hadden meer oog voor de Lidl en de koffie aldaar, dan de richting bordjes. Dat was dom. Fietsers mochten de toegangsweg niet nemen. Maar hoe die dan wel de brug overmoesten, daarover waren de meningen verdeeld. We hebben daar een half uur rondgefietst en mensen stuurden ons steeds een andere verkeerde kant op. Toen we uiteindelijk weer bij de Lidl terug waren en wel opletten, wat de toegang voor fietsers gewoon achter de Lidl.
Het weer werd steeds beter en met een zonnetje en windje mee, schoot het lekker op. In Weddingstedt deden we boodschappen, dan konden we Heide rechts laten liggen en meteen naar de camping gaan.
Die was er niet. Toen we in een bos de weg aan twee fietsers vroegen, bleek het om een camperstaplaats te gaan. De dichtstbijzijnde camping was 20 km terug.
We mochten in de tuin staan van een van de fietsers. Achter Pieter fietsten we in een hoog tempo 5 km terug naar Weddingstedt en werden hartelijk ontvangen door Anke. We mochten in de logeerkamer en gingen heel gezellig samen uit eten.

1. Mieke de Ruiter:
    Eind goed, al goed...
    Het zat even niet mee, maar zo zie je maar weer...
    Een verrassend einde van de dag!
  2. Paulien:
    19 augustus 2017
    Jullie hebben nogal eens pech dat de weg of de camping er niet is!!
    Maar......zo zie je maar weer, er zijn altijd barmhartige samaritanen die je opvangen en een bed aanbieden. Top!!!
  3. Co en gerda:
    19 augustus 2017
    wat een avnturen beleven jullie.we genieten van de foto s en reizen zo met jullie mee.jammer dat het vaak zo nat is maar daar storen jullie je niet aan en gaan onverschrokken voort.moedig hoor nu onderweg naar huis en hopen dat jullie veilig thuis komen. hier is het ook wat wisselvallig weer.groet van co en gerda
  4. Bea:
    19 augustus 2017
    Wat jullie toch ook beleven he.Jonge jonge bordjes mogen ze toch wel beter plaatsen hoor.Ja en dan de koffie he, o wat een genot [ COK ] thuis staat het in de keuken hoor.
    Geniet van je laatste stukje doe voor zichtig aan he TYD genoeg Pensioen he.
    Liefs Bea
  5. Cilia:
    Heee...rijwielers!!!
    jullie komen ook steeds uitdagingen tegen he!!
    Nou mooie foto's hoor!! Gezellige en leuke dingen zijn er gelukkig ook veel! Wij hier met Bobby ook genoeg uitdagingen...af en toe verlang ik naar Kefalonie !!!! maar al ons vakantiegeld zit in die aandoenlijke.... af en toe recalcitrante pup!! Zie verder de mail!! dikke kus Hans en Cilia: ..hou vol hoor!! ook met wind tegen!!!