Koffie

16 juli 2016 - Nieuw-Lekkerland, Nederland

Vanmorgen probeerde Cock me nog even te vergiftigen met zure melk in de koffie.... Maar helaas voor haar, om half negen zaten we gewoon op de fiets. De weersvoorspellingen kwamen niet echt uit. Wel bleef het droog. Rond tien uur zaten we bij Mieke al aan de koffie. De fietsenmaker om haar hoek kon mijn ketting nog even spannen. Gratis!
De stedenroute is een prachtige route! Nou ja, we zijn niet in Amsterdam begonnen, we gaan niet naar Brussel, voor Rotterdam namen we het alternatief over Gouda, alleen Antwerpen doen we morgen aan. Maar daar tussen in.... Het is Holland op zijn mooist maar het is niet de kortste route. In Ouderkerk wilden we wel op de camping. Dan moet je de IJssel over. Heen motte ge betalen en weer weer. Na en half uur stonden we weer bij de heen en weer wolf op de pont. De camping waar we ooit gestaan hadden, was niet meer. We zijn snel doorgefietst naar de pont in Lekkerkerk. Daar is wel een camping. Net op tijd. Zo kon Cock mijn T-shirt nog even wassen waar ze in Gouda koffie over heen hadden gegooid. Onze nieuwe tent opzetten viel nog niet mee. Toch, om 6 uur, na 105 km zitten we voldaan aan de tapa's en de wijn, in een zonnetje!,

1. BEA DERKSEN:
    16 juli 2016
    Dat was een goed begin , eerst sure melk in de koffy ,dan koffy over je shirt, dus al gelijk aan de was.
    Slaap lekker en morgen heel fijne tocht ,denk aan jully.
    Liefs Bea
  2. Paulien:
    16 juli 2016
    De kop is eraf. Als je de weerberichten mag geloven wordt het volgende week erg warm, dus dat wordt zweten op de fiets.
  3. Jannemieke Kuijpers:
    16 juli 2016
    Kovvie!!!! wordt het centrale thema van deze reis????? 105 km.... daar kan ik alleen maar van dromen...

Het lot heeft bepaald dat ik mijn gewone fiets morgen meeneem naar Frankrijk en niet mijn elektrische.... want... lekke band... niet te huffen dat ding en fietsenmaker al dicht... geen zin in gedoe, dus de gok maar genomen. We zien wel.... 50 km moet ik kunnen halen ;)
  4. Paul:
    16 juli 2016
    Mooie rit. Klinkt als een goede proloog. Stop met melk, scheelt gewicht. De omgeving gaat steeds mooier worden. Slaap lekker in jullie nieuwe tent.
  5. Mieke de Ruiter:
    17 juli 2016
    Fijn dat de ketting weer goed is..
    En dat jullie heerlijk weer hebben..
    Goede reis naar Antwerpen..