Herstel

13 augustus 2017 - Juelsminde, Denemarken

Vanmorgen, we waren al weer vroeg ingepakt en met een pril zonnetje en een zuur windje, komt er een Deense buurvrouw op ons af: " Hier, jullie hebben het meer nodig dan wij in onze luxe tent!" Ze drukte ons een grote plak chocola in de handen. Zijn we zo zielig? 's Morgens met zo'n natte tent worstelen ziet er ook sneu uit. Maar zo'n tent is meestal nat, vanbinnen of van buiten en ook wel allebei. Gisteren was hij droog, dat is zeldzaam. Vandaag heb ik hem heel oneerbiedig te drogen gehangen bij het gedenkteken voor een onbekende soldaat. Lelijk! Wel droog! Ik ga er maar vanuit dat die Deense vond dat wij de energie wel konden gebruiken! Te lief!
Later werden we gecorrigeerd door een ouder Deens stel. We waren op zoek naar een picknickplek en daarom van onze route 5 afgeweken. We konden wel zo, het was zelfs mooier? Met een vogelkolonie, en ze wilden wel meefietsen...., maar het was niet route 5. Cock en ik hebben niet heel goede ervaringen met het fietsen door moerasachtige gebieden. Minimaal sta je daarna je fiets een middag schoon te maken, maar soms kom je zo'n oord niet meer uit en vinden ze je eeuwen later opgevreten door de muggen. De wetenschap vraagt zich dan af wat het ooit mensen bewogen moet hebben, zonder ontbijt ,met duidelijke ijzer en plastic sporen om zich heen , zo'n rimboe te hebben betreden. De Deense dame begreep dat.
Maar terug op de route kwam er geen picknicktafel en geen koffie, tja, dan heb je aan Cock een kwaaie.... De truc is: flink door fietsen! Dat lukte niet zo best met een pittige westentegenwind.
Maar goed; route 5 gaat om de fjorden en na wat geshop en koffie in Horsens, lekker windje mee en een verbeterd moreel. Netto opbrengst: koffie, droge tent, tiewraps en gorilla tape.

Op de camping; een flinke was gedaan, de fietstas en de tent hersteld, het vocht gehalte op peil gebracht en de huid gesmeerd. Nee, we hebben nog niet de reep opgevroten, hoewel je het wel zou doen. De voorzieningrn zijn hier wederom geweldig, maar de kampeerplaatsjes zijn boven op elkaar.

1. Bea en frans:
    13 augustus 2017
    kAN ME VOOR STELLEN DAT ZIELIG LIJKT HOOR.
    MAAR GOED DIE REEP HEB JE BINNEN TOCH EN ZAL INMIDDELS WEL
    OP GEVROTEN ZIJN [ WAT EEN WOORD ] VOOR EEN SCHOOL MEESTER.HAHAHAAH
    ALS JE DIT LEEST SCHIJNT DE ZON, HEB HEM BESTELD VOOR JULLIE HOOR.
    LIEFS BEA
  2. Anna:
    13 augustus 2017
    Prachtfoto's!
  3. Hans:
    14 augustus 2017
    Chocola geeft geen energie maar geluk
    Dat zou ze denkelijk wel bedoeld hebben
    Maar wat is geluk
    Mooi weer?? Geen wind?? Koffie?? Droge kleren??
    Ontspanning? Zonnig strand??
    Welnee voor jullie is geluk: moeras natte kleren tegenwind regen burn-out adrenaline stress survival tegenslag. Daarna is alles goed kom je tot rust voel je je mens ben je weer aardig en geniet van de kleine dingen
    Toch hoop ik op een zonnetje windstil weer en een heerlijke reep albis t maar een dag
    De dag van herstel
    Xxx h en c
  4. Hannie H.:
    17 augustus 2017
    De Deense vrouw die jullie de chocola gaf, zag het ook: "dit is geen vakantie, maar survivallen" en dan doet chocola veel goed.
    Jullie houden de moed er in met de vele regenval! En een thermosflesje kopen! Lekker met reserve koffie!