Pontjesroute

12 augustus 2017 - Hov, Denemarken

Er zijn hier veel nationale fietsroutes, zo fietsen wij nu route 4. Die routes staan heel goed aangegeven en voeren je langs de mooiste plekjes. Veerboten verbinden die routes waar nodig.
Vanmorgen waren we vroeg op, konden de tent droog inpakken, er werd nog even gewacht tot ik terug was van het vergeten handdoek op halen, maar toen ging de kraan aan. Die bleef aan tot bij de boot.
De route wees keurig de weg naar de haven. Alleen hing er vlak voor het haventerrein een ketting over het fietspad. Daar kon je omheen. Ook de loketjes zagen er uit of er al dagen niemand gezeten had. Er bleek dus al een tijd geen pont meer naar Arhus te gaan. We moesten naar Samso. Dat eiland moesten we dan over fietsen en aan de andere kant weer de boot nemen. Ook die ging niet naar Arhus maar naar Hov. Dus maken we route 4 maar niet af en stappen over op nummer 5.
Het eiland was erg leuk geweest met een zonnetje. Dat was er niet. Wel was er allerlei andere rommel in de lopper. Ze zijn hier dol op tweede hands. Er zijn dus winkeltjes in overvloed, ook verkoopt iedereen van alles vanuit zijn tuin. Lopper dus. Het is een artistiek eiland.
We hebben die volgende boot genomen en zijn nu weer op het vasteland van Europa. Het in- en uitschepen gaat heel snel. Het is vreemd dat de punt voor je al open gaat voordat het schip aan wal ligt. Aan boord droogden we wel weer, het weer werd er niet beter op.

1. Margriet:
    12 augustus 2017
    Wij hebben ook wel eens voor een veerdienst gestaan ,die er al 3 jaar niet meer was. , maar dat stond nergens.Hoop voor Jullie dat er eens wat meer zon gaat komen, ziet er steeds erg grijs en nat uit.
  2. Paulien:
    12 augustus 2017
    Wat een tegenvaller dat de pont niet meer ging en jullie de route moesten wijzigen. Bij mooi weer niet zo'n probleem maar bij regen niet zo leuk.
    Maar na regen komt zonneschijn en gaat het tij nu voor jullie keren.
  3. Margriet:
    12 augustus 2017
    Stonden toen bij Kiel en moesten via Fun rijden, maar niet op de fiets
  4. Mieke de Ruiter:
    12 augustus 2017
    Het weer zit jullie nog niet mee...maar het deert jullie niet zo te zien. Schrale troost: vandaag was het hier ook niks..i.p.v. de bbq werd het gourmetten..
    Hopen maar op beter weer, dat is toch leuker als je op de fiets zit...
  5. Bea en frans:
    12 augustus 2017
    Wel weer heel wat mee gemaakt he , pondjes die niet varen hopeloos.
    Maar zo zien we jullie komen er wel, em weer veel mooie dingen gezien.
    Hoe dichter je deze kant op komt, hoe beter het weer, denk daar maar aan.
    Fijne tocht en tot morgen Liefs Bea
  6. Mijntje:
    12 augustus 2017
    Pontjes route moet je ook niet daar doen, maar gewoon hier in NH.
    Zo langs De Woude, daar heb je wat aan en ze varen ( overdag ).
    En het weer is hier toch ook wel iets beter.
    Wel dapper dat jullie gewoon door gaan en weer een nieuwe route nemen.
  7. Anneke Goedhart:
    13 augustus 2017
    Door weer en wind en al die regen en er dan nog zo charmant eruitzien ,als Cocky . Maar als ik al die bagage zie ,dan ben je niet snel in de verleiding om iets te kopen ,misschien een voordeel of nadeel .!Maar jullie zijn een heel stoer stel .Anneke Goedhart .
  8. Hannie H.:
    13 augustus 2017
    Dat is een tegenvaller, leek leuk naar een eiland, rondje en weer terug. Jammer. En af en toe natuurlijk heel vervelend om van allerlei leuke spullen te willen kopen, maar niet mee te kunnen nemen. Volgend jaar een fietskar?