Bizar

14 augustus 2017 - Vejen, Denemarken

Zo'n vijf sterrencamping, met prachtige voorzieningen, met nauwelijks een fatsoenlijk campeerplekje, sta je weer te wachten bij de receptie. Gelukkig gaat die veel eerder open dan aangegeven en zijn we toch vroeg op pad. Koffie drinken hoeft niet, want in het volgende dorpje.... Niet dus, die winkel bestaat niet meer. In het volgende dorpje jengelt Cock net zo lang in de supermarkt totdat ze gratis koffie krijgt, als ze belooft dat ze nooit meer terug komt.
God straft onmiddellijk? Want de prachtige route langs dit fjord is klimmen en klauteren, grind, modder en zand, om hoog lopen maar ook omlaag omdat het zo steil is. Eindelijk bereiken we Velja. Cock wil het liefst hier in de trein stappen.
Rein laat een batterijtje vervangen van zikn horloge voor €30, dan is ie wel weer waterdicht.... Na een half uur is de batterij vervangen. Het klokje is niet meer waterdicht. Dat was hij al niet volgens de meneer en de test moet toch betaald worden.
Na Velja volgen we de route over een oude spoorbaan. Dat schiet lekker op. We maken op een leuke, cultureel verantwoorde, historisch onderlegde, flinke kilometers westwaards. (Na gister zijn we wat angstig voor hevige tegenwind) Er is een aangenaam windje en een prettig zonnetje.
Het laatste stuk naar Vejen is minder interressant. De camping blijkt zich in een gigantisch sportcomplex te bevinden. Ergens in een hoekje daarvan kunnen wat tentjes staan. De receptie is weer een kilometer terug en de douches ook. De keuken is in het jeugdherberggedeelte.
Als we daar zijn blijken niet alle kamers bezet. Heel ondeugend gaan we op een van die kamers douchen en gebruiken zelfs de witte badlakens die daar klaar liggen. Het scheelt ons een hele onderneming richting sportcomplex, de lol zit 'm echter vooral in het stoute.
Moe, schoon en erg voldaan zoeken we al vroeg ons tentje op. Daar kunnen we nog een filmpje kijken, overal is wifi.

1. Mieke de Ruiter:
    14 augustus 2017
    Prachtige foto's!!!! Mooi verhaal....
  2. Bea:
    15 augustus 2017
    Niet te geloven wat jullie allemaal doen .Knap om koffie te krijgen hoor Cok ga zo door.
    Wat zien jullie veel en zo mooi ,geniet zolang het kan hoor.
    Liefs Bea
  3. Hannie H.:
    17 augustus 2017
    Het klinkt als bijna onmogelijk dat Cock de enige is, die er genoeg van krijgt, jij moet toch ook wel eens denken????? Reinier?? Wij komen net van Ameland en hebben 3 dagen droog weer gehad, waarvan 2 met zon en zelfs strandweer. Overigens regent het daar nu ook de komende 3 dagen.