Zoeken

26 juli 2014 - Krakow am See, Duitsland

In Nykobing eerst naar de i. Hoe laat gaat de boot, wat kost het, is er een camping bij de haven, heeft die water?
Zij spraken nauwelijks Engels, ik geen Deens. Wel hadden ze overal een folder voor, behalve voor de camping.... Eerst maar aan de koffie met wifi en toen naar het kappersmuseum.... De ingang konden we niet vinden dus gingen we door het brandweermuseum. Later bleek de ingang elders en zonder betalen gingen we weer weg. Je bent Hollander of niet. Beide musea wel leuk!!!I
De camping fietsten we eerst voorbij... Niet zo gek. Hij was bijna failiet. We mochten gaan staan waar we wilden en om 8 uur gingen alle voorzieningen dicht. Op het terras vond ik een verlengsnoer dus alles even opladen, bij de douches een tuinslang om de fietsen even te douchen.
En daarna alleen! Er was ook wifi maar die was 's morgens en 's avonds niet te vinden.
De route naar de boot stond keurig op de kaart. Maar ik dacht dat het ook langs de kust kon. Dat kon... over karresporen en grindpaadjes en 2 km langer maar toch waren we om 8.45 bij de boot. Maar een kaartje kopen was ook niet simpel want er was niemand behalve een Deense kaartjesautomaat.
Aan boord was de tax free duurder dan waar dan ook. En in Rostock was de rust zoek. De commercie sloeg meteen weer ongenadig toe en ook het koele zeebriesje was er niet meer. Wat er wel was... De fruitbomen langs de wegen, het 7x onnodig moeten oversteken om veilig te fietsen, de rust- en schuilplekjes voor de fietsers.
Tenslotte was de camping ook nog zoek en moesten we 20 km verder... leuk veldje maar het mooie weer was ook zoek dus onderweg en tijdens het koken af en toe wat spetters...
Een lange dag en 100km verder.
Vannacht onweer.

1. Paulien:
    26 juli 2014
    Weer terug in Duitsland. Jullie hebben er al heel wat kilometers opzitten!!!
    Helaas zijn sinds gisteren de tropische dagen voorbij maar het blijft wel lekker fietsweer met af en toe een buitje.
    Goede reis vandaag.
    Liefs Paulien.
  2. Regien:
    26 juli 2014
    Wat een hele lange dag,Ging niet voor de wind,Leuke foto Cock je staat er relexst op en Rein in de ronde schommel.Derde foto kappers museum,En met fietsen ,het blijft altijd een verrassing waar je terecht kom.hopelijk hebben jullie goed geslapen.en dat het droog is,Fijne fietsdag! liefs Walt en Regien
  3. Anna:
    26 juli 2014
    Knap hoor, zo veel zien en tóch die kilometers maken. Geniet maar lekker.
  4. Mieke de Ruiter:
    26 juli 2014
    Jullie hebben zo een heel afwisselende vakantie, dat kan denk ik alleen als je op de fiets bent.... Blijft heel leuk om te lezen, net of je er een beetje bij bent.
    liefs, Ron en Mieke.
  5. Hannie A.O.:
    26 juli 2014
    Als je haar maar goed zit! Heel veel plezier in Duitsland! Wat is jullie eindbestemming eigenlijk, is dat Berlijn? xx
  6. BEA DERKSEN:
    26 juli 2014
    Geweldig wat jully zien en dan nog gratis ook.hahahaha.
    Geniet verder zijn al heel wat kilo meters nu he.
    Lieve groetjes Bea