Over het water.

30 juli 2017 - Nykøbing Falster, Denemarken

Nee stil maar, het gaat niet weer over water.
Het fijne van die kleine minicamping, die we tot nu toe hadden is, dat ze altijd wel een zitje hebben onder een afdakje. Daar kun je dan koken, maar vooral borrelen. Meestal ben je niet de enige en dat schept een band. Gisteravond gingen er zelfs blokken op het kampvuur. Ik verdenk de muggen hier ervan alcoholist te zijn want ze moeten vooral mij hebben.
Vanmorgen heel vroeg op pad, in het zonnetje en windje mee, 40 km naar de boot. Onderweg bij een bakkertje lekker ontbeten. Niet te lang, een donkere wolk moet waarschijnlijk ook de boot halen, hij bleef ons achtervolgen. Bij de boot breekt t onweer los maar dan hangt de tent al te wapperen en zitten wij aan de koffie.
Het onbestendige weer zorgt er wel voor dat we steeds van alles kwijt zijn. Douchemuntjes, sleutels, brillen en regenjaszakjes, soms elkaar... We hebben al een keer een kwartier gezocht naar douchepasjes, gevraagd aan de schoonmaker, uiteindelijk teruggevonden in Cocks tasje. Ik hoor jullie lelijke dingen denken, wij houden het op het regelmatig wisselen van kleding en het snel iets op moeten bergen....
Nu op zee....
Zit je binnen terwijl de zon schijnt. Van de boot af, blijkt de donderwolk zelfstandig te zijn overgestoken. We krijgen 'm voluit. De camping heeft alles wat kamperen leuk maakt. Met name een zonnetje en een koelkast. De luchten wisselen echter per 5 minuten. Ik denk dat alle oud-Hollandse meesters nu naar Denemarken emigreren vanwege de prachtige luchten die ze kunnen schilderen. Wij gaan onder t afdakje, in t zonnetje, onder de douche, in en uit de kleren,... We zijn er maar druk mee

1. Hannie A.O.:
    30 juli 2017
    Het zijn prachtige luchten, een fantastisch wolkendek!
    Maar nu zien we liever een heerlijk warm zonnetje.
    Hopelijk wordt het vanaf nu in Denemarken beter, niet alleen vanwege het weer, maar ook door de uitslag van de dames tegen Duitsland! Maar daar krijgen jullie niks van mee denk. Liefs en een droge warme voortzetting van jullie reis!
  2. Bea en frans:
    30 juli 2017
    Geweldig wat jullie mee maken ,vooral de muggen dat is verhaal appart he.
    En alles steeds kwijt ,ach wat maakt het uit, als de zon maar schijnt
    dat is beter.Mag nu wel he , het is steeds water geweest.
    Fiets fijn verlies elkaar niet de rest maakt niet uit.
    liefs Bea
  3. Mijntje:
    31 juli 2017
    Vakantie, fietsen en water waar dan vandaan horen bij elkaar,althans voor mij, maar zie voor jullie ook.
    Wat een pracht foto's.
  4. Cock G:
    31 juli 2017
    Ga zo DOOR! Dit is Vermaak van de bovenste plank. Niet alleen voor de fietshelden, maar ook voor de lezers van de verhalen. Ik kijk al weer uit naar de volgende aflevering. Groetjes en hoop op beter weer.
  5. Paulien:
    31 juli 2017
    Het zit jullie niet mee wat betreft het weer. Nat, klam en koud!!! Brrr zou niets voor mij zijn. Maar......jullie houden de moet erin en hopelijk gaan jullie betere dagen krijgen. Succes.
  6. Paul:
    31 juli 2017
    Dit is fietsen zoals we het in onze jeugd deden: regen, wind, schuilen, bakkertjes, maar niet zeggen dat je het noooooit meer zou doen. Denemarken is helemaal jaren 50, in het gras liggen en naar de overdrijvende wolken kijken. "Zie je dat schaap? Nee het is een parkiet".
    Wat een geweldige veerboot, daarmee kan je nog eens de oversteek maken. En dan al die andere dappere fietsers. Stonden de fietsen lekker vast? Op de boot naar Dover hadden we ooit slechts armdikke kabels tot onze beschikking; wat moet je daar nou mee?
  7. Hannie H.:
    5 augustus 2017
    De alcohol zorgt in ieder geval voor leuke verhalen! Jullie hebben zelf ook een goed gevoel voor humor, wat de reis zo natuurlijk heel vermakelijk maakt.
    Komt met de foto's ook wel heel prettig over, zelfs met dat weer.