Van een Leie(n) dakje

20 juli 2016 - Vaucluse, Frankrijk

Cock wil wel graag om 8 uur op de fiets zitten. I.v.m. de warmte! Dat zegt zij 's avonds. 's Morgens moet ik haar om 8 uur wakker maken. Als we toch om half negen de camping affietsen is er markt in het stadje... en koffie. Al met al schiet het niet op. Iedereen heeft hier een racefiets of een e-bike. Iedereen komt ons voorbij. Zeker op het jaagpad langs de Leie. Vandaag hebben we 85 km langs de Leie gefietst. Dat betekent: Een heel breed fietspad, plat, geen auto's, geen kruispunten omdat je met het water onder de brug door fietst, geen gezoek. Dan kun je kilometers maken! Maar ja, een marktje, een stadje, een picknick, een tukje, ze kosten ook allemaal tijd.
Toch zijn we ineens in Frankrijk en zitten aan het begin van etappe 2 van de route die we eigenlijk willen fietsen.De Belgische frontlinie kennen we al, en slaan we nu over. Wel willen we nog eens terug naar Ieper. Nu zijn we gestrand op een camping bij de boer tegenover een militaire begraafplaats. Je durft dus geen haring in de grond te steken want stel...

1. BEA DERKSEN:
    20 juli 2016
    Hoi mensen hier ook 34 vandaag .maar je blijft door leren he.
    Al die geschiedenis, wel mooi he om alles te zien.
    Cok geniet van de marktjes en koffy hoor ,je hebt toch vakantie.Niks geen haast of wel???Liefs Bea
  2. Anna:
    20 juli 2016
    Haha, mooi verhaal!
  3. Hannie A.O.:
    21 juli 2016
    Dat is het helemaal,een markje,terrasje, beetje winkelen,kerkje! Vakantie! Geen race tegen de klok hè,onthaasten noem je dat toch? Groetjes x
  4. Cilia:
    22 juli 2016
    Hi schatjes,
    Wat zijn jullie alweer ver!! Reinier , opschieten moet je al het hele jaar!! Doe nou es ff rustig aan! Volgende keer toch maar op de E-bike dus??
    Ik was vandaag lekker naar de sauna met een vriendin (in Almere)
    Morgen varen in Haarlem (bootje gehuurd) met vrienden. ook hier allemaal leuk. behalve de pokemons zijn er nu ook ratten die gevangen moeten worden!! ik hoop dat ze niet op Madeira zijn!!
    xxCilia