Hoogtepunt

31 juli 2016 - Oderen, Frankrijk

Vandaag bereikten we het hoogtepunt (letterlijk) van deze fietsvakantie. Nooit eerder waren we met de fiets zo hoog; eerst 954 en daarna 956m. Ook zijn het onze laatste cols. Vanaf hier dalen we naar de Rijn en langs de Rijn dalen we naar huis.
Vanmorgen vertrokken we met regen, maar het werd al gauw droog. Dat het niet zo zonnig werd kwam ons bij het klimmen goed uit. Langs de Meurthe begonnen we aan onze eerste col. Dit beekje kenden we als rivier toen we er in Nancy langs fietsten. Het klimmen en dalen bood prachtige uitzichten. Ook fietsten we zomaar een skigebied in; met liften en een bobsleebaan, er was alleen geen sneeuw.
De laatste afdaling naar een stuwmeer was lang, koud spectaculair en vol haarspelden. Bij elke bocht zwaaiden we even naar elkaar. Is het niet romantisch. In het dal verwachtten we veel toeristische hectiek, maar niets hoor. Het is zondag, dus alles dicht. We zijn op tijd gestopt voor een lui middagje op de camping met een terrasje en wifi

1. Mieke de Ruiter:
    31 juli 2016
    Heel knap hoor! Die hoge cols....
    En dan een afdaling met haarspeldbochten...weet niet of dat ik dat nou zo romantisch zou vinden om dan naar elkaar te zwaaien. Ik zou doodsangst uitstaan...
    Maar dan wel lekker een lui middagje op een terrasje. Dat hebben jullie wel verdiend!
  2. Floris Stoffelsma:
    31 juli 2016
    De coltrui hoeft niet aan, dus ondanks de colletjes in de ijle lucht. Warme lucht zal opstijgen en de uitzichten jullie de adem benemen. Wauw, knap hoor! Geniet en proost met de witte wijn.
    Warme groet, ook aan Cock!
  3. Hannie A.O.:
    31 juli 2016
    De Tour de Franch is er niets bij! Voorzichtig maar daar op die hoge bergen! Groetjes x
  4. Mijntje:
    1 augustus 2016
    Haarspeld bochten, fijn dat jullie naar elkaar zwaaien dan houden jullie elkaar in het oog en raken elkaar niet kwijt. Cor toch wel voorop he Rein of ga je er op een gegeven moment weer als een haas vandoor met Cor zwoegend achter je aan?
    Jammer dat de winkels weer dicht waren, gebeurt jullie nog al eens, geluk dat jullie nog niet uitgehongerd zijn. Maar daar heb je dan misschien, gelukkig een terras voor.
    Veel plezier en tot het volgende verslag.
  5. Paul:
    1 augustus 2016
    Proficiat. Goed gedaan. Gisteren sprak ik kennissen die dertien dagen nodig hadden om op hun gemak vanaf Basel naar Haarlem te rijden. Veel plezier langs de Rijn.
  6. Paulien:
    1 augustus 2016
    Te gek hoor om op de fiets naar boven en beneden te gaan. Ik heb het wel lopend in de bergen gedaan maar op de fiets lijkt me dooreng. Voorzichtig aan maar, maar jullie zijn gelukkig weer heelhuids beneden gekomen.