Helgoland

9 juli 2014 - Helgoland, Duitsland

Vanmorgen liepen we om 8 uur al foto's te maken in het havenmuseum. Daarna aan boord van de Fair Lady. Rein had erg last van zeeziekte. En de reis ging 3 uur duren.... Maar de zon kwam door. Vlak voor het eiland moesten we overstappen in sloepjes die je aan land brachten. Prachtig weer!!! Met de lift meteen omhoog en daar boven op de klif gepicknickt. Oppassen, want de meeuwen hebben ook trek en zijn niet bang.
Zo hoog waait het wel. Cock ontdekte hoe moeilijk het is om tegen wind in te plassen.(Daar zijn beelden van maar die vallen onder cockyright)
De rondwandeling was prachtig. Nu moest er nog tax free geshopt worden. Ook een voordeel van een fietsvakantie; je kunt niets meenemen. Dus geen kleren, geen schoenen, geen flessen...(nou eentje dan), wel een horloge voor Cock.
Zuur om met de boot vlak bij het land de wolken weer in te varen na zo'n heerlijke dag!! De zeehondjes lagen keurig te wachten op 't wad en na een hoosbui was het al weer droog voor we van boord gingen!

1. Paul:
    9 juli 2014
    Een vakantie IN een vakantie: klinkt buitengewoon.
  2. Yvonne:
    9 juli 2014
    Dus wel duidelijk dat je fiets- en geen zeebenen hebt Rein!
    Vandaag hier ook zeer slecht weer: code oranje. Maar dat is vast vanwege de halve finale voetbal vanavond!
    Het wordt een latertje dus... hopelijk geen verlenging of strafschoppen. Dan kan ik het wel vergeten morgen!
  3. BEA DERKSEN:
    9 juli 2014
    Hallo daar.zee benen hebbn we die in de fam??
    Is me wat met jully hoor, maar ga dor he we kijken uit naar nieuw verslag.Jubuleem is pas Aug he zitten dan hoog in de bergen niks feestje hoor.Gr van ons 4 Co ,Gerda ,Frans en bea.
  4. Regien:
    9 juli 2014
    Wat Geweldig al in Helgoland ik heb aan jullie gedacht.het was een pittige overtocht,Zo voet ballen even kijken ,denk niet dat ik het lang volhoud,Dag cock en Rein slaap lekker.gr Regen
  5. Anna:
    9 juli 2014
    Nog een typisch Helgolands' kreeftje verorberd?
  6. Mieke de Ruiter:
    9 juli 2014
    Even snel , voetbal is spannend.... Maar jullie zijn al een eind op weg. Leuke foto's. Echt vakantie. Hier waardeloos weer, de hele dag regen en harde wind, dus jullie missen niks.
  7. Mijntje:
    10 juli 2014
    Hoeveel km hebben jullie nu al gefietst, per dag ongeveer?
  8. Hannie H.:
    11 juli 2014
    Heerlijk om jullie zo te zien onder die blauwe lucht, aan de zee met de wind in de haren. Het moet daar wel heerlijk ruiken.
  9. Regien:
    12 juli 2014
    Lieve Cock en Rein 12 juli
    Prachtig weer hier bij jullie ook inmiddels zitten jullie op de fiets
    Geniet weer van een mooie fiets tocht.

liefs regien