Grenzen

13 juli 2014 - Vojens, Denemarken

Vanmorgen al vroeg de grens over via de Ochsenweg. Dat is en eeuwenoude route waarlangs eeuwenlang vee vanuit Jutland naar Bremen en Hamburg werd gebracht. Tegenwoordig veel gebruikt door Pelgrims, wandelaars en fietsers. Het is vaak een grindpad en dat maakt het fietsen zwaar. Maar om de haverklap is er iets bezienswaardigs. De ijstijdstenen waar het hier vol mee ligt werden overal voor gebruikt; mijlpalen al dan niet met runen, wegwijzers, grafheuvels, hunnebeden, monumenten.... etc.

Zodra we de grens overgingen kwamen we in het best bewaarde concentratiekamp terecht... beklemmend.
Vandaag fietsen we 100 km. Het is erg bewolkt.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Regien:
    13 juli 2014
    mooie fotos; Grindpaden wel oppassen.verder een

Mooie rustig route,Wel indruk wekkend.Beziens waardigheden uit de ijstijd,Concentratiekamp.Dat is zeker heel naar omdat je weet
    wat daar gebeurd is,vandaag 100 km fietsen.knap hoor,Liefs walt en regien
  2. Mieke de Ruiter:
    13 juli 2014
    Ik hoor "meester" Reinier vol passie vertellen..... Wel indrukwekkend. Groet, Mieke en Ron.
  3. Yvonne:
    zie bij de foto's..
  4. Yvonne:
    13 juli 2014
    Bij jullie thuis is alles in orde hoor. Dus je kunt weer lekker gaan slapen Cock!
    Wel een beetje beklemmend die omgeving en dat met bewolkt weer. Niet om blij van te worden. Wist niet dat ze daar ook concentratiekampen hadden.
    Wij nog 3 weken werken en dan....
    Kus van ons