D-day en dergelijke.

28 juli 2015 - Bayeux, Frankrijk

Lopen we gisteravond op de camping, horen we:" hallo meester!" Het wemelt hier van de campings, wij zijn meestal maar een dag op een camping, dus het is wel heel toevallig dat ik een kind uit mijn klas hier tegen kom.

Via weer en oude spoorlijn, steken we de punt van Cherbourg af. We fietsen eindelijk weer eens als vanouds 100 km. Via een landelijke route komen we in Bayeux aan. Wij zijn bang dat we te laat zijn maar we moeten gewoon nog 20 minuten wachten om het beroemde tapijt te zien. Het  is de moeite waard.

Overal zijn hier sporen van de 2e wereldoorlog. Op gebouwen zie je grote foto's van hoe het er in 1944 uitzag. Veel kerkhoven, oorlogsmonumenten en musea. Indrukwekkend.

Bayeux is een erg leuk stadje. Op de camping hebben we lol met de Engelse buren omdat die erg onhandig op ons lip, de tent opzetten. We gaan de stad in. Het is droog, de hele dag, maar gewoon te koud om leuk op de camping te zijn.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mieke de Ruiter:
    29 juli 2015
    Wel heel toevallig dat je een leerling tegenkomt. Jullie schieten al aardig op...
  2. BEA DERKSEN:
    29 juli 2015
    Joh dat kind heeft je gevolgt ,kon niet zonder jou hahahahaha.
    Nu hopen dat eens goed weer mag zijn he .Hier is vreselijk de vijver stroomt over nooit mee gemaakt.
    Bea xx [ mijn zus overleden in Spanje de oudste]
  3. Paulien:
    29 juli 2015
    Jullie zijn wel doorzetters ondanks wind, regen en kou houden jullie de moet erin. Maar.......goed nieuws, vanaf het weekend wordt het beter. Dus de laatste etappe wordt het genieten. Succes.
  4. Hannie H.:
    31 juli 2015
    Wat leuk, dat zo'n kind "hallo meester" zegt!
    Bretagne laat de sporen van de 2e Wereldoorlog duidelijk zien langs de kust, heftig allemaal. Wij spraken ook een familielid van een overleden soldaat, die het heel moeilijk aan kon op het strand te zijn.
    Mocht je geen foto van het "tapijt" maken?