Dans la campagne

1 augustus 2015 - Berneval-le-Grand, Frankrijk

Vanmorgen vielen we vanaf de camping in de haven en na wat gezoek (de brug was geblokkeerd) vonden we een weggetje over de sluizen. Na het nodige geklauter stonden we naast dat pittoreske kerkje dat gisteren boven op de klip te zien was. Toen waren we even klaar met de witte cliffs, de badplaatsjes en dat steil afdalen en heftig klimmen. We hebben Het Kanaal even links laten liggen. Ook ons routeboekje hebben we minder gebruikt. Er staat hier ook een fietsroute aangegeven met bordjes, dat fietst zo lekker door.

Maar bij het platte land horen dieren... Schaapjes, koeien in alle kleuren, maar ook horzels, wespen en ander stekend spul. We weten niet door wat, maar Cock is gestoken door een beest en haar halve been is opgezet. Strakke knieën dat wel, maar pijnlijk. Bovendien is verschillende keren gestoken, tot in haar BH aan toe. (Niet opgevoed die beesten). We kwamen langs een kasteel waar Sissi geweest is? Hier ook al? En het laatste uur werden we weer getracteerd op een spoorlijn. Eerst omhoog, later afdalend naar de kust. In Dieppe boodschappen gedaan en naar de camping. Opgeheven.. Uiteindelijk geëindigd op de municipal, na 100 km, met WIFI bij de tent!!!! Vanavond wandelen we nog even naar het strand.

1. Mijntje:
    1 augustus 2015
    Plastische chirurgie is dus na thuiskomst ook niet meer nodig.
    Jullie maken wel weer veel mooie dingen mee. Ik zat er een beetje op te wachten, wat zal Cor deze keer beleven.
    Hoop dat alle zwellingen snel weg gaan en jullie verder kunnen zonder steek beesten.
    Veel liefs, x x
    Beterschap Cor
  2. Mieke de Ruiter:
    1 augustus 2015
    Die arme Corry....waarschijnlijk horzels??? Die geven enorme bulten. Zeewater helpt misschien??Anders iets met deet er in??
    Wat is het daar heerlijk rustig...kan ik niet zeggen vanmiddag bij de Gay-Pride.
  3. BEA DERKSEN:
    1 augustus 2015
    Wat naar nou ,nu heb je goed weer en nu cok zo gestoken ,hou het goed in de gaten hoor.Maar jully beleven wel van alles he.
    Toch weer tussen koeien en schapen, wat zul je loeien en blaten als je thuis komt.Goeie reis verder en beterschap cokky.
    Bea xxxx
  4. Cock G:
    2 augustus 2015
    Wat zal dat een hinder opleveren, al die steken. Sneu hoor! Probeer het eens in te smeren met azijn. Groetjes en... bon courage
  5. Hannie H.:
    2 augustus 2015
    Wat een misére voor Cock! Het blijft wel een schitterende route, maar niet zo veilig op deze manier! Die route wordt er zo niet gezelliger op.
    Hoop dat jullie gauw weer uit dat boerenland zijn.......
    Succes!!!