Grote hoogten

31 juli 2015 - Fécamp, Frankrijk

Vanuit Honfleur was het moeilijk om de opgang naar de brug te vinden. Later bleek dat niet het enige obstakel. Op de brug was er 60 cm van de weg gereserveerd voor fietsers, ook was er 60 cm voor wandelaars en daar tussen zat een wit drempeltje. Mocht je omvallen viel je over het lage hekje zo 60 m omlaag in de Seine. De vrachtwagens dachten helemaal niet aan Rappelez. Doodsangsten hebben we uitgestaan. Het afdalen was nog erger dan het stijgen. Gelukkig was het mistig. Ik heb 3 km alleen maar naar de witte streep links van me gekeken. Gelukkig hoefden wij maar een brug. Maar we moeste wel door het havengebied van Le Havre. Ook daar scheurden de vrachtwagens ons langs. Ze hielden best rekening met je, maar toch voel je je heel nietig. Ondertussen liggen er allemaal limonadeflessen met urine in de berm.

In Le Havre hebben we  uitgebreid ontbeten in een parkje bij de oude haven. Daarna, gewoon weer klimmen".. Krijtrots op en af. In Etretat op het strand nog even gekeken wat de zee allemaal kan met die krijtrotsen. Nu in Fecamp staan we op zo'n klif. Cock wandelend naar beneden voor de nodige boodschappen, Rein bouwt het huis, doet de was en meubileert de eetkamer. En ja hoor. Ze is niet aan zo'n Franse jongen blijven hangen, ze komt gewoon terug. Zonder toetje, jammer. Dus na het eten dalen we samen af naar de haven.

1. Mieke de Ruiter:
    1 augustus 2015
    Wat een onderneming...dapper zijn jullie!!! Maar wat krijgen jullie daarvoor terug!
  2. Mieke de Ruiter:
    1 augustus 2015
    Wat een onderneming..dapper hoor!
    Maar wat worden jullie beloond..
  3. Mieke de Ruiter:
    1 augustus 2015
    Staat er dubbel op, omdat de eerste keer mijn reactie opeens weg was!??
  4. BEA DERKSEN:
    1 augustus 2015
    Wat een waag stukken zeg,maar mooi he die krijtrotsen.
    Wij waren ooit in Ault ook bij de kust met al die krijtrotsen.
    Nu niet meer zo gevaarlijk fiets pad nemen hoor.
    Wanneer denken jully terug te zijn?????
    Bea xxxxx
  5. Hannie A.O.:
    1 augustus 2015
    Getsie, wat een viespeuken om dat zo achter te laten! Zit er geen verstekeling in je fietstas? Goeie reis verder xx
  6. Paulien:
    1 augustus 2015
    Wat een hachelijke onderneming, doodeng!! Wel een zware tocht dit jaar en het weer zit ook niet mee, maar....jullie blijven sportief met de korte broek aan, brr. Goed nieuws, de komende week wordt het mooi weer dus dat wordt eind goed al goed.
  7. Hannie H.:
    2 augustus 2015
    Gatverdamme!!!! Dat er geen fatsoenlijk fietspad was op die brug!!!
    Uiteindelijk hebben jullie wel weer schitterende natuur voor je "huis". Geen zandstranden meer zie ik.