Een dagje lui.

6 augustus 2015 - Nieuwpoort, België

Toen we de tent uitkwamen, was het stralend weer. Een dagje strand? Eerst naar een rommelmarkten in Westeinde, toen naar Veurne, ontbijt/lunchen, de boulevard en shoppen, de dag vloog om. Bovendien bleef het bewolkt, dus van het strand is het niet meer gekomen. Maar wel leuk om ons te storten in het lokale toerisme.

Iedereen fietst! Op een, twee, drie en vierwielers. Alleen of met de hele familie. Bovendien is alles op dat fietsen ingericht: Fietsroutes, picknicktafels, fietspaden; de fietsers krijgen ruim baan.

Ook hebben we ons verdiept in de grote oorlog. (D.i. de eerste) Veurne was even hoofdstad van België, omdat de rest bezet was. Om Veurne is de boel onder water gezet. Het zorgde er mede voor dat de prachtige markt redelijk ongeschonden de strijd doorstaan heeft. De oorlog was hier vreselijk. Nog worden er bij het ploegen botten gevonden. M. Curie heeft hier ook een grote rol gespeeld bij het verzorgen van de soldaten.

's Avonds gesmuld van een kippetje bij de tent, nu zitten we weer bij de brasserie.

1. Mieke de Ruiter:
    6 augustus 2015
    Een dagje lui mag best...het is tenslotte vakantie!! En voor je het weet is hij weer om.
    Wat grappig dat alles op fietsen is ingericht...
    Wel handig voor jullie! Geniet nog lekker bij de brasserie....
  2. Mijntje:
    7 augustus 2015
    Noem dat maar een dagje ,, Lui".
  3. Gwen:
    7 augustus 2015
    Interessant! Daar hoor ik nog graag meer over..gelukkig is het daar wel gelukt om de boel onder water te zetten ;)
  4. BEA DERKSEN:
    7 augustus 2015
    Wat een heerlijke dag voor jully en veel weisheid op gedaan.
    Doe kalm aan geniet.Bea xxx
  5. Hannie H.:
    9 augustus 2015
    Mooi gebouw dat museum. Fijn dat jullie eens even de "normale touristendingen" konden doen, 1 dagje is ook wel weer genoeg natuurlijk.
    Die 1e W.O. was ook een afgrijselijke oorlog!!!