Assepoester

24 juli 2015 - Le Mont-Saint-Michel, Frankrijk

Gisteravond wees Cock de prins af toen die haar ten Polonaise vroeg. We hadden zitten utteren met de WIFI, vandaar de korte verslagen. Wij waren daarmee laat en het bal begon vroeg. Het duurde echter wel tot na twaalven. Daarna begon de regen. Dat duurde de hele nacht.. Gelukkig stonden we op met een zonnetje. De autoweg gisteren was even lekker, maar dat gezoem aan  je hoofd verveelt snel. We zochten de route dus maar gauw weer op. Toen we hem vonden was daar meteen een kasteel, nou ja, ruine.. Daarna een klim en vervolgens een zandpad. Back on track dus. Bij het ontbijt ontdekten we dat Cocks muiltje uit de fietstas was gevallen. Een ramp. Eerst was haar spiegeltje al gebroken (ik heb een halve dag gedacht dat er een Griekse achter me fietste), gisteren was haar band lek (Hebben jullie een vlekje op dat roze truitje gezien? Nee dus, En hoe komt dat?) En nu een schoen kwijt. Ik ben dus maar harder gaan fietsen. Met de route viel het erg mee. We zaten al gauw op eenvoie verte naar Dinard. Daar namen we weer eens een pontje. Ze hadden deze route ook de pontjes route kunnen noemen. En ondanks dat we op een boot zaten, waren we drijfnat. We heben uitgebreid Saint Malo bekeken en daarna  zaten we al gauw op een kustroute naar Saint Michel. 40 km plat, weliswaar zand, en je zag Michel steeds dichterbij komen.

De camping was vol, maar we mochten tussen twee bungalowtjes. De tent paste maar net. De winkel had alleen maar streek producten en souvenirs. Er kwam nog eens een fikse bui. Maar nu zitten wel warm in een restaurant met WIFI en hebben net een crêpe op als toetje. Morgen... Le Mont Saint Michael.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ingrid samson:
    24 juli 2015
    Tja Reinier, Cock heeft ook iets met Griekse prinsen!!
    Gr. Ingrid
  2. BEA DERKSEN:
    25 juli 2015
    blijf zoeken naar het muiltje, anders geen prins meer op de route hoor.Prachtig wat een verhaal.Bea xx
  3. Mieke de Ruiter:
    25 juli 2015
    Ach dat muiltje....ik zag Corry wel bij een hele leuke schoenenwinkel naar binnen kijken!!
    Ik vond het wel weer een heel spannend verhaal hoor, jullie hebben in ieder geval geen saaie vakantie.
    Na weken mooi zomers weer, nu hier herfst met regen en windkracht 9.
  4. Paul:
    25 juli 2015
    Wat een mooie regenspullen hebben jullie. De was aan een lijntje ziet er ook goed uit. Straks hebben jullie een heel goed verhaal met prachtige foto's. Goede wind gewenst. Groet P.
  5. Hannie H.:
    31 juli 2015
    Wat leuk die foto's in St. Malo! Jazeker komt mij dat bekend voor! Vlak achter die draaimolen stond het hotel waar wij sliepen.