Mont Saint Michel

25 juli 2015 - Le Mont-Saint-Michel, Frankrijk

De camping was vol, daarom werden we tussen tussen twee stacaravans geperst. wat waren we daar vannacht blij mee. Het was nog net geen storm. Maar we hebben al onze scheerlijnen gebruikt en alle losse rommeltjes vast ingepakt. De twee waterdichte fietstassen lagen klaar om de slaapzakken zonodig er meteen in te proppen. De schade viel mee. Hier en daar lagen wat afgebroken takken op de camping maar we zagen geen tenten met schade. Het zonnetje scheen, het waaide nog hard, dus even alles uitgespoeld wat wel even een vers windje nodig had. Daarna tegenwind naar Le Mont Saint Michel. Eerst door het toeristische straatje de berg op en daarna uitgebreid de abdij bekeken. Ook het uitzicht was erg de moeite waard. Dus ook nu, zonder fiets, klimmen en klauteren. In de buurt van de camping hebben ze in de winkels alleen maar streekproducten; Calvados, cider, crêpes, modules en biscuits. Dus dan maar 6 km fietsen naar de supermarkt. Heerlijk in het zonnetje geluierd en daarna kaasfondue gegeten.

1. BEA DERKSEN:
    25 juli 2015
    overal het zelfde weer hier ook erg veel storm en schade, niet bij ons zelf hoor.Maar wat een tocht en een uit zichten prachtigHoop morgen beter weer voor jully.Bea xxx
  2. Paulien:
    26 juli 2015
    Goedemorgen. Ik ben weer terug op honk uit Italie. De hele vakantie 37 gr. gehad maar boven in de bergen was het wat koeler dus we konden heerlijk wandelen.
    Uit jullie verslag heb ik begrepen dat jullie inmiddels in Frankrijk zijn gearriveerd. Dat het weer wisselvallig was maar dat jullie vol frisse moed langzaam richting Nederland komen. Jullie zijn wel volhouders en houden de moed erin ondanks af en toe tegenslagen. Veel plezier nog en mooi weer. Liefs Paulien.
  3. Hannie H.:
    31 juli 2015
    Wat een grappig gezicht dat tentje tussen die mobilhomes! En toch ook weer een geluk bij een ongeluk....
    Waanzinnige drukte zeker op die berg? In juni konden we al niet eens gewoon lopen door die straatjes.