Geluk

27 juli 2014 - Kratzeburg, Duitsland

Er kwamen dus geen winkeltjes meer.... En na 90 km haddenn we langs de grote weg gewoon 15 km kunnen fietsen.... maar 90 km is best veel als je vol bepakt bent en over betonplaten, kinderkopjes en zand moet. We besloten gewoon maar naar de camping te gaan. Het was na de mistige ochtend zulk lekker weer geworden (tegen alle weersverwachtingen in), wij wilden wel een duik in het meer.
We komen op de camping. Wat een zooitje. Hij leek overvol. Dat viel mee. We vonden een leuk plekje, vlakbij de picknicktafel en de kraan. Het was een heel goedkope camping. Douchemuntjes waren niet nodig, je kon douchen in het meer. En ze hadden koud bier en koude wijn. Ook Cocks wijnglasprobleem was snel opgelost. (Zie foto)
In het winkeltje was ook van alles te krijgen maar dat was van later zorg.
Later moesten we toch gaan denken over eten. 20 min. over een zandpad naar de andere kant van het meer of wat frutten bij de tent. We besloten cassoulet te maken bij de tent en togen naar de receptie. Staat daar een kippenboer!!!!! Met gegrilde kipjes!!! Zoiets kunnen we alleen maar doen als we laat zijn en er is zo'n megawinkel vlak voor de camping. In de zon wil je geen vlees of vis een uur buiten de koelkast bewaren. De keus was dus snel gemaakt. En met een paprika salade (recept is opvraagbaar) heerlijk zitten smullen. Vlak voor 8 uur holde Cock nog even naar de receptie... De kip was zo zout.... en haar glas beviel zo goed... Jaja.... Weer mooie zonsondergangfoto's gemaakt. Nog 200 km naar Berlijn. Dat laten we echter links liggen en proberen nog naar huis te fietsen..

Bedankt voor al jullie leuke reacties en medeleven!!!! Heel hartelijke groeten van Cock en Rein

1. Mijntje:
    27 juli 2014
    Gaan jullie dan in ene door naar huis, pfff. weer veel fietsen?
    Maar super knap, conditie hebben jullie in ieder geval ondanks of dank zij de wijn op peil gehouden.
  2. BEA DERKSEN:
    27 juli 2014
    Dat word me een toch zo;n eind nog, zou maar kalm aan doen ,duurt lang hoor voor je weer zo;n eind kan gaan.
    Goeie reis en wel thuis.
    Lieve gr.Frans Bea
  3. Hannie A.O.:
    27 juli 2014
    Nu al naar huis, met een grote omweg zeker!! Fijne reis en stop onderweg even bij kaufland, megasupermarkt voor lekkers onderweg.xx
  4. Paulien:
    27 juli 2014
    Dat wordt nog een hele kluif om naar huis te fietsen, daar zijn jullie nog wel een week mee zoet.
    Geniet nog maar even lekker want voor je het weet ben je weer thuis.
    Lieve gr. Paulien.
  5. Anna:
    27 juli 2014
    Heerlijk ziet alles er uit. We kennen het traject. Jammer dat jullie Berlijn overslaan, maar jullie zijn er al vaker geweest, weet ik. Over de foto met cola, pardon wijnglas, Cock is toch niet aan de hartbewaking hè?