Bijzondere route

4 augustus 2015 - Grand-Fort-Philippe, Frankrijk

Vanaf de camping naar Boulogne sur Mer was niet zo'n leuke route. Langs de grote weg en weinig fietspad. Raar, want deze stad is net als Vrouwenakker een fietsrouteknooppunt. Hier begint de route naar Leningrad. Deze route komt ook door Nederland en tot aan de Russische grens hebben we in delen alles eens gefietst. Sommige delen al vaak. Ook andere routes door Frankrijk beginnen hier. Het is hier alles behalve plat. Dat merkten we meteen. De hoofdroute liep langs het kanaal, maar om de citadel te bekijken moest je meteen flink klimme. Boven hadden ze wel een lekker ontbijten en tuintjes met als thema de 7 hoofdzonden van Jeroen Bosch.

Tussen Boulogne en Calais voorspelde de route meer van dat geklim  en geklauter. En inderdaad, heuvel op heuvel af, we hadden alleen wel wind mee. Bij Wissant wilden we ontbijten op het strand, maar je waaide er weg. Jammer want men was volop aan het vliegeren en aan het kitesurfen. We zaten tussen twee caps in, en we besloten gewoon de kustweg te nemen, drukker maar korter. Dat beviel uitstekend. We werden steeds de berg opgeblazen. Ook Cap Blanc Nez werden we opgeblazen!!! Ondanks dat het heiig was,konden we toch de krijtrotsen in Engeland zien. En de berg af! Nieuwe records! Ik 57,5 km en Cock zelfs 62 km per uur. We vlogen over de Kanaaltunnel en binnen de kortste keren waren we in Calais. Tevens ons eind van de Tour de Manche/Kanaalroute. Nu nog naar huis. Calais was niet bijzonder. Vanaf daar hebben we nog een heel eind windje mee kunnen  fietsen naar Grand Fort Philippe. Daar hebben we de tent maar meteen storm vast opgezet, maar dat was niet nodig. De wind ging liggen, alleen regende het ' s Nachts een beetje.

1. BEA DERKSEN:
    5 augustus 2015
    Maar goed dat ze je niet gesnapt hebben zo hard je ging.Hebben jully soms heiwee???Wel lekker he wind in de rug.Liefs Bea xx
  2. Mieke de Ruiter:
    5 augustus 2015
    Daarom denken we dat jullie een stuk hebben overgeslagen... met die snelheid. Die Corry: een snelheidsduivel!!!!
  3. Anna:
    5 augustus 2015
    niet normaal die snelheden, ik ga bij 45km p.u. al gillen en wordt er aanslag gepleegd op de remblokjes! En dat alles zonder helm? Ongelooflijk, safe journey!
  4. Ingrid samson:
    6 augustus 2015
    Nee nee die snelheden zijn echt gevaarlijk. Joris helemaal oké, iedereen zoooo blij!
    Veel plezier bij de laatste kilometers!
    X
  5. Hannie A.O.:
    6 augustus 2015
    Gelukkig niet onderuit gegaan met die snelheid de berg af! En dat met blote benen en zo oei!! wat eng! x doe voorzichtig de laatste kilometers en kom heelhuids weer thuis! xx
  6. Paul:
    7 augustus 2015
    Die snelheden zijn kadootjes, heerlijk. Laat ze maar bezorgd zijn; als het gevaarlijk was, deed je het immers niet! Maar natuurlijk, houd het heel...
  7. Hannie H.:
    9 augustus 2015
    Jullie zijn werkelijk ongelooflijk!!!!!! Zonder helm met die snelheden!!!!
    En dan die route, ook niet bepaald "een eitje"!!
    Wel mooie foto in Calais, dat was toch effe een leuk "gebouwtje".