Een ommetje

11 augustus 2016 - Remagen, Duitsland

We hadden besloten dat we een nachtje zouden blijven. Het eerste ommetje was dus een ommetje toilet. Het was vannacht al koud en nu zaten we in een dichte mist. Het had geen zin de berg op te gaan als er geen uitzicht is. Twee uur later gingen we op pad. De tentjes om ons heen waren al aardig uitgedund. Nog steeds koud, maar er was wel een flauw zonnetje. Met een pontje gingen we naar de overkant en met een tandradbaan, de oudste van Duitsland, gingen we naar de burchtruine. Een schitterend uitzicht over het Siebengebirge, de Rijn, en Bonn volgde. Zelfs de kathedraal van Keulen konden we zien. Een stukje naar beneden was de Drachenburg, een kasteeltje dat speciaal te schijnt gebouwd voor trouwfoto's. We hebben ons dus uitgebreid laten fotograveren. Binnen kon je de inrichting bewonderen en buiten de terrassen en het geweldige uitzicht.
Weer een stukje lager was de Nibelungengrot met het reptielenmuseum. Voor ons was dit het hoogtepunt van dit uitstapje; Een heksenzaal met de dierenriem in glas in lood, een moziek van een megaslang in de vloer, hakenkruizen in het smeedwerk (met excuus), alles had een hoog Harry Potter gehalte. Tenslotte ook nog wat griezelige reptielen in hokjes.
Op het fietsje verder naar Bonn, de brug over, shoppen, de stad en het Landesmuseum. Dat was erg de moeite waard. Alleen al het gebouw zelf is indrukwekkend. Jammer dat we in de motter terug moesten fietsen. Een ommetje van 30 km. Straks doen we nog een ommetje restaurant.

1. Floris Stoffelsma:
    11 augustus 2016
    Reinier, het is genieten! Je speelse teksten, de fraaie foto's en Cor. In mijn geestesoog reis ik mee. Ga zo door, veel plezier en pret samen, en dat het weer een ommekeer mag maken. Dat de zon -als magie- gaat schijnen!
  2. Paulien:
    11 augustus 2016
    Het weer zit niet erg mee maar zo te horen genieten jullie volop.
    Duitsland is ook ontzettend mooi.
    Veel plezier nog.
  3. Cilia:
    12 augustus 2016
    hi lieverdjes,
    weet je ... we zijn net terug van Madeira.... dat jullie weblog reclames stuurt over Madeira?? Ik wist niet dat jullie aandelen hebben in de hotelketen in Funchal!!
    Geniet van de reptielen, maar droom er maar niet van!!
    ik stuur nog persoonlijk een appje!
    xx Cilia
  4. Hannie H.:
    21 augustus 2016
    Ook daar dus een slechte zomer. Maar gelukkig knapte het boven toch op.