Medefietsers

26 juli 2016 - Verdun, Frankrijk

De routeafstand wordt nu steeds eigenlijk bepaald door de campings met een winkel in de buurt. Zo komt t dat je een aantal keren met mensen de camping deelt. Dat schept een band. Zo staan we voor de derde maal met twee Friezen waar we gisteren leuk mee op een terras hebben zitten kletsen. Zij gaan nu met de trein terug. Een ander stel fietst net als wij naar Basel en maken niet zo'n haast. Maar andere fietsers hebben enorme haast. Een meneer wil naar Santiago de Compostella en verwacht wel 180 km per dag te kunnen doen. Een andere meneer wil naar Parijs en wil per dag 100 km doen. Daar steken we natuurlijk met onze 80 schril bij af. Vandaag was het zelfs maar 40 km. We begonnen met regen, hebben onderweg uitgebreid iets oorlogszuchtigs bekeken en zijn nu in Verdun om de stad te bekijken. Al met al hebben we er nu 950 km opzitten en vinden het heel verleidelijk om langs de Maas terug te gaan fietsen....

1. BEA DERKSEN:
    26 juli 2016
    Wat gezellig zo kennisnen op te doen , mis wel foto;s vandaag ,te druk met kletsen denk ik.Nu hier 30 gr vandaag geen regen gezien hoor.
    Fiets fijn en aantal kilo meters maakt toch niet uit.
    Liefs Bea
  2. Paulien:
    26 juli 2016
    Verstandig om er geen wedstrijd van te maken, lekker relaxed fietsen en genieten. Hier is het alleen maar mooi weer, geen regen gezien.
  3. Rob:
    26 juli 2016
    T zit m niet in de kwantiteit......
  4. Hannie A.O.:
    Nog even doortrappen hoor! Jullie zijn er bijna! Groetjes x
  5. Paul:
    27 juli 2016
    Nog even over de klaprozen. Kun je thuis nog nagenieten. Paul Cummins had vorig jaar een groot project: bijna 900K keramische klaprozen ter nagedachtenis aan de WOI. Basis hiervoor was een gedicht van een gesneuvelde soldaat:„In Flanders fields the poppies blow/ Between the crosses, row on row/ That mark our place; and in the sky/ The larks, still bravely singing, fly/ Scarce heard amid the guns below”
  6. Paul:
    27 juli 2016
    Fiets dan eerst de Maas nog een stukje op... Vertel nog eens van de keren dat jullie uit eten gingen. Niet vergeten. Wat krijg ik er zin in.
  7. Mijntje:
    27 juli 2016
    He, he het lijkt er op dat jullie beide toch echt een stukkie ouder worden, geen wedstrijd meer, wat is dat nou.
    Is het dit jaar echt genieten van elkaar en vakantie. XXXXX
  8. Floris Stoffelsma:
    31 juli 2016
    Een groet van de Friezen. We zijn heelhuids terug en lezen mee met jullie in- en ontspanningen. Ga jullie goed, zet 'm op!
  9. Hannie H.:
    21 augustus 2016
    Ongelooflijk! Ik dacht werkelijk dat jullie "one of a kind" waren, maar het kan dus nog vreemder. Aaauucch, hoop niet dat het steekt. Maar dan denken jullie maar aan mij, want ik voel wel een schril contrast met jullie energie.
  10. Hannie H.:
    21 augustus 2016
    Dat viel even koud op jullie hoofd, mensen die dachten nog meer energie te hebben. Jullie zijn voor mij "one of a kind", want ik snap werkelijk niet hoe jullie toch altijd zo'n reis kunnen maken. Echt een heel aparte levensinstelling.